Tre rätter - enkel och ändå lyxig.

Datum: 2010-12-12 /16:49:00 / /  
Förrätt - Rödbetor på rucolabädd med brieost.

Ingredienser

Rucolasallad
Brieost
Färska rödbetor
Valnötter
Flytande honung


Skala och koka rödbetorna. Skölj rucolan. När rödbetorna är klara så skär dem i lagom stora bitar. Inte för stora och inte för små ^^ Lägg först på rucolan, sedan rödbetorna, på med bitar av brieost. Lite valnötter och ringla på lite honung. MUMS!!


Varmrätt - Lax i folie

Ingredienser

laxfilé
gul paprika
röd paprika
(zucchini)
broccolistånd
skivad purjolök
Ugnsfolie
Olivolja
citronsaft
Salt, efter smak
Peppar, efter smak
torkad dragon


Sätt ugnen på 175 grader. Skär paprika och squash i lagom stora bitar. Bryt broccolin i mindre bitar. Fördela grönsakerna på så många folieark som personer ska ha mat :) Häll olivolja och citronsaft över grönsakerna. Strö på salt, peppar och dragon. Krydda laxfilén med salt och peppar. Lägg laxfileér i foliepaketen. Låt stå i ugnen i 15 minuter. Servera med en klick aioli, smaksatt cream fraiche eller hemmagjord. Om du vill ha något till så passar klyftpotatis utmärkt. Njut! Det blev visst lax igen, hihi. Men det är ju så gott!!





Efterrätt - två sorters sorbet

Köp färdig tex fläder och hallonsorbet. Lägg upp fina kulor och servera! Superenkelt och gott :)











Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.