Min första hästtävling

Datum: 2010-12-05 /16:28:00 / Melroose & Tindra /  
Jag red på Loo och skulle hoppa en clearround på Milou. Kommer inte ihåg hur gammal jag var, 10 kanske. Den svåraste och envisaste ponnyn i stallet. han var ett super gulligt gotlandsruss, men skenet kan bedra..! Haha! Tyckte om honom ändå, fast inte alltid. Hoppade iaf två höjder den dagen, först på 50 cm. Han vägrade i stort sett på varenda hinder, men jag var envisast! Vi kom runt, fast såklart långt ifrån felfritt. Han älskade att hoppa egentligen, men jag lovar er han är den envisaste ponnyn i världen!

Sen var det 60 cm, vi kom runt felfritt! Woho :D Snacka om att jag var glad, fast svettig och extremt röd i ansiktet. Vi kom runt felfritt, men det var tusan mig inte lätt. Jag kommer ihåg att varje clear round fick jag hoppa Milou, för Lena och Sten tyckte jag klarade honom så bra.

En gång var jag riktigt förbannad på honom, att jag sa till Lena att jag ville hoppa en lätt häst för en gång skull. Jag fick det såklart så hoppade Musse Pigg en gång, men det var faktiskt intelika roligt. Han hoppade allting lätt som en plätt och var typ som en maskin, fast han var lite pigg. Han gillade verkligen att hoppa!

Det var iaf åter igen tillbaka till Milou som gällde och vi blev ett riktigt radarpar.








Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.