Om mig.

Datum: 2010-12-04 /15:37:00 / Allmänt /  

 

Jag är kreativ, nyfiken, omtänksam, tokig, tänkare, känslig, djurälskare, egen och självkritisk.

Det är om jag skulle beskriva mig med ord typ. Jag är Julia Linnéa Marie Järnroos. Den jag är idag har präglats av mina fina föräldrar och allt jag gått igenom. Jag är ingen utan djur och musik. Har alltid gått min egna väg och står för mina åsikter. Gillar att diskutera viktiga saker med människor, är inte typen som snackar smink, naglar och kläder. Har däremot en stor kärlek till klänningar! Mest av allt är jag en hästnörd :) Älskar att vara ute i skogen. På sommaren blir det många långa promenader, bokskogen är speciellt fin. Jag är vädigt öppen och fördomsfri inför alla människor, dömer inte någon. Men är väldigt bra på att läsa av människor, har alltid hört att jag har känselsprön som en insekt, känner av energier och humör. Har alltid tagit andra människor före mitt egna bästa, blir glad av att hjälpa människor och djur. Vill se en mening i saker jag gör, vill även se resultat direkt. Är väldigt hård mot mig själv när jag gör saker, i plugg så tävlar jag bara mot mig själv. Det är högsta betyg som gäller. När jag målar har jag svårt att bli nöjd. Vill ha det rent och städat omkring mig. Speciellt i badrum.. När jag väl storstädar så älskar jag det! Måste alltid ha musik när jag städar för dansar alltid. Under min uppväxt så dansade jag hemma varje fredagskväll - flera timmar. Tröttnade aldrig, var även en teaterapa. Det sitter i även idag, men pga av saker jag varit med om så blir jag ofta otrygg i många situationer. Är inte lika orädd längre. När jag pratar som mest så har jag antingen blivit så exhalterad av ämnet eller så är jag nervös. Jag lever med en kronisk sjukdom som heter migrän. Ni har säkerligen hört om den. Försöker inte vara annorlunda nu, men kan lova att min migrän är ovanlig. Mitt liv styrs av den i stort sett. Tjaa.. Vad mer kan jag säga? Jag har svårt att se bra saker i mig själv, är beroende av cola och gillar inte jeans. Ser alltid något gott i andra och har väldigt svårt att lita på människor. Har alltid varit annorlunda, är planerings-freak och gillar inte tårta. Älskar frihetskänslan när jag rider, ännu ett beroende. Har alltid haft väldigt svårt att duscha offentligt, är extremt missnöjd med min kropp men tycker jag har fina handleder! Har astma och är väldigt allergisk mot hö/gräs/damm osv. Är även allergisk mot katt. (Mitt favoritdjur). Har fräknar i ansiktet och min pappa är finsk, även min mormor. Får mest komplimanger för mina ögon och gillar inte mcdonalds.

 

Så :)








Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.