Bra dag idag!

Datum: 2010-06-11 /18:20:49 / /  
Idag är det skönt regn ute! Trodde aldrig jag skulle säga något sådant, men jag var ute och gick med Rakke tidigare. Först var det skönt, så vi sprang lite också. Eftersom vi gick i väldigt högt tempo, så var jag tillslut så sjukt svettig innanför kläderna.

JAG HATAR REGNKLÄDER!

Det går inte att undvika att bli alldeles äckligt klibbig och varm inuti. Så direkt efter promenaden tog jag och mamma bilen till stallet, jag satte på ac:n på högsta blås och kallt för att vara svettig och sätta sig i skinnsäten är inte gott! Väl i stallet gick jag en liten stund med min tröja uppdragen så magen fläktades. Plötsligt blev jag kalla så nu när jag kom hem så frös jag ihjäl nästan...

Fast jag gillar fortfarande regnet. Eller okej, en slags hatkärlek.

På tal om hatkärlek, jag har verkligen en sådan relation till mat. Det är väl positivt på ett sätt, för jag har iaf en kärlek till den. Tidigare gillade jag inte mat alls. Nu finns det saker jag tycker är gott iaf. Ångesten slår in nästan alltid när jag äter bara... Tänk vad Robban får stå ut med han tycker jag är vacker och smal, men det tycker ju absolut inte jag. Åh, jag blir så ledsen för alla tjejer idag mår ju nästan såhär! Det finns nästan ingen självkänsla hos dagens tjejer, vi är värda mer!

Jag har som sagt en bra dag idag, sms:ade till Robban imorses att detta skulle bli en bra dag så det får inte hända något som tar ner mig. Inte för att han brukar förstöra, verkligen inte! Han gör min dag mer underbar! Det är bara typiskt mig att det blir något när jag är som gladast. Det låter kanske pessimistiskt, men icke. Det är bara realistiskt.

Åh, sitter och lysnar på Donkeyboy. SÅ BRA! Ska snart hjälpa mamma att göra langos, har aldrig ätit det så det blir spännande. Ikväll ska jag till Robban och grilla och till helgen ska jag hålla lektion för Maja. Både lördag och söndag kl. 13.00.

Jag vill shoppa! Är i stort behov av tygskor, baddräkt och långklänning! (Gärna en långkjol också^^) Har börjat bli mer sådan nu att jag tar bekvämt före snyggt! okej, om jag ska någonstans tar jag ju inget fult :P Har bara fina kläder! Men jag vill känna mig bekväm i kläderna och då är det viktigt att de sitter så som jag känner mig för just den dagen och att jag känner mig "fin" i det.

Egentligen handlar det ju om mina tankar, att jag vill oftast inte ha något som sitter åt för mycket för jag känner mig tjock och en slags känsla att jag bara inte trivs i kläderna. Fast om jag ska ut och festa brukar det vara annorlunda, så länge jag inte ska äta något så vill jag gärna ha tajt. Men helst svart iaf, för när jag druckit lite alkohol så tänker jag inte på hur jag ser ut. Faktiskt, så behövs det ibland! jag skulle likaväl kunna vara nykterist, för alkohol är överskattat. men vi har ju öl som är så gott! Det är något jag kan bli sugen på, speciellt en varm sommardag. Mmm, en kall öl. Sen spelar det ingen roll vad folk antyder, det är skönt ibland att dricka sig lite full så man slipper med alla sina jobbiga tankar. Det är däremot inte skönt att dricka sig för full för då kommer tankarna ikapp. Lugn, jag är verkligen inte alkoholist och använder det som flykt! :P Det är bara sanningen när man har varit med om så mycket och är osäker i de flesta situationer så är det skönt med lite alkohol för då pratar man bara, med vem som helst och om vad som helst. Utan att skämmas! För mig är det så iaf, jag släpper liksom på mig själv precis lagom! Jag vill inte ha någon missuppfattning så tänker säga att jag skulle lätt kunna klara mig utan alkohol, för jag har roligt och är rolig iaf! Jag bara säger sanningen ^^ Det är otroligt skönt, sen blir jag aldrig bakfull heller. Skulle inte dricka om jag mådde dåligt varje gång dagen efter. Det är inte värt det!

DONKEYBOY ALLTSÅ!!!!
Högt och sjunga med.








Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.