Annorlunda.

Datum: 2010-11-13 /14:53:31 / Allmänt /  
Jag är annorlunda.

Jag målar inte upp mig själv som ett offer, utan tycker bara det är skönt att jag äntligen är hemma i mig själv. Jag har alltid märkt att jag är annorlunda jämfört med folk i min ålder, trodde det var mig det var fel på.  Men det är inget fel på mig! Åh, det känns så skönt att äntligen komma till insikt med det. Jag menar inte alls att det är något fel med andra människor i min ålder eller så. Klart jag är som många andra tjejer, jag älskar kläder, att dansa, djur och tjejiga program som Top model.
Stereotyper jag vet ;)

Jag är annorlunda för.. Jag tycker inte det är så roligt att festa, kan bli sugen på att gå ut för att jag älskar att träffa människor och dansa. Men det är sjukt sällan. Jag föredrar att vara med människor som jag tycker om och umgås. På riktigt. Prata, eller bara vara.

Jag festade jätte mycket mellan jag var typ 16-18 och nu efteråt förstår jag inte hur jag orkade, det är väl därför jag har tröttnat nu helt enkelt. Då var jag mer "kvantité före kvalité". Idag är jag helt tvärtom. Men vad tusan! Nu säger jag det en gång för alla. Jag har varit helt nerdragen i skiten, mått sämre än vad man tror att en människa kan må, jag har låtit mig uttnyttjas - been there done that.

Det är som att jag har ett stort eko i kroppen som bara längtar efter att få fullända mig själv och mitt liv. Det är inte bara en dröm utan en självklarhet, jag tänker bo på en gård med djur och familj i framtiden. Jag nöjer mig inte med att vara halvnöjd, jag ska leva resten av mitt liv med att vara helnöjd! Bryr mig inte om att människor rynkar på näsan när jag talar om mina värderingar och inte tar mig på allvar. De tror att jag är ännu en rastlös ungdom som försöker finna mig själv. Tänk, det är faktiskt så - jag är blotta 19 år och har funnit mig själv och nu kan det bara bli bättre. Men säger som sagt att jag är absolut inte fulländad bara för det.

Jag kommer alltid vara annorlunda.
Det var dags för mig att sluta fly ifrån mina känslor och problem.
Se - här är jag nu.
Starkare än någonsin.
Älskar att vara ensam och måla eller bara dansa.
Älskar att träffa nya människor och slippa vara rädd för vad de tänker om mig.

JAG ÄR JAG!








Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.