Att vara fången i sin egna kropp.

Datum: 2010-11-05 /13:26:22 / Allmänt /  

Jag skrev inget inlägg igår för gick inte nära en dator, hade haft ett helt sukt migränanfall natten till torsdag och mådde dåligt hela torsdagen.

Jag känner mig faktiskt som fången i min egna kropp. Det finns en sprudlande, energisk och social tjej i min kropp. Men detta förstörs av att äta inderal varje dag och ändå ha flera migränanfall i veckan. Jag är maktlös över mitt liv i nuet och absolut för framtiden.

I onsdags-torsdags natt hade jag så ont i huvudet att jag tryckte mitt ansikte mot madrassen, typ skrek och grät. Sa till och med till Robban att han skulle ta livet av mig. Jag minns att smärtan var så enorm att jag trodde jag skulle dö. Jag är väldigt öppen om detta för jag vet att det fins andra som mår som jag, har en kronisk sjukdom och känner sig fången i sin kropp. Det är klart att jag oftast är glad och social. Men, förut orkade jag allt - idag kan jag bara drömma om det. Förut var jag grym i skolan och hade inte problem med att ta studenten. Idag har jag inte ens klart min gymnasiebehörighet. Pga av en så vanlig sjukdom som Migrän. 
Det är också víktigt för mig att vara ärlig och öppen om detta för när jag berättar att jag lider av migrän, så är det många som rynkar på näsan - många om inte förstår - många som tycker jag överdriver. 

Jag har tur som har min underbara familj, önskar jag var den friska och perfekta dottern. Men när jag var elva så kom det, migränen. De är vana idag att jag bara ligger på rummet som en zombie och de får ta hand om allt. Jag kan inte äta något, spyr ofta i mina anfall och dagen efter är jag fortfarande som en zombie. Kan inte ens hosta utan att det gör ont i huvudet.

När jag fick min migrän kommer jag ihåg att jag beskrev det som att ha en stor spindel som klämmer sig fast och biter i min hjärna. 

Önskar inte ens min värsta fiende detta och har nästan helt tappat hoppet på en medicin som fungerar. Jag är bara en bricka i spelet, en person som ännu inte fått hjälp.
Folk lever livet, jag vill också leva livet..
J



 








Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.