Mulen är god att pussa på.

Datum: 2010-11-22 /13:23:47 / Melroose & Tindra /  

 

Igår spenderade jag den största delen av dagen i stallet, skulle ridit men Melroose fick så himla mycket styltor av snön. Så vi tog oss en promenad i stället :) Promenaden var väldigt lyckad! Vi mötte barn och hästar, min tjej skötte sig exemplariskt! Varje gång jag bad henne stå still, så väntade hon så snällt. Barnen ville klappa henne och M älskade uppmärksamheten. Hon är så lik sin mor :) Eftersom jag hade en "sån där dag" igår, så pussade jag min tjej massvis och sa till henne att hon är mattes lyckopiller. <3

 

Innan vi flyttade till detta stallet var Melroose mycket mer inåtvänd och man fick knappt klappa henne på huvudet. Det absolut värsta hon ville var när man ville pussa på henne. Nu är det helt annorlunda! Hon vill gosa, pussas och mysa med en! Jag pussade henne massvis rakt på mulen igår och hon bara njöt. Åh, vad jag älskar min häst.

 

Det är verkligen något speciellt att ha sin häst helt ifrån början. Kommer aldrig glömma natten hon föddes. När hon hade problem med att hitta till Majkas ljuver och det blev kritiskt. Mina föräldrar gick ut ifrån stallet en stund och jag testade ensam, jag vet inte vad som hände..! Men jag visade inte henne bokstavligen, utan det var mer som ett språk i mellan oss. Det gick iaf bara någon sekund så fann hon ljuvret! Jag sprang ut till mina föräldrar med en så stor lättnad och bara grät! Jag var så lycklig!!! Jag är lycklig med min häst :D Tänker ta föl på Melroose i framtiden, det kommer bli underbart. Fast unghästtiden är långt ifrån en dans på rosor, så är det härligt :)

 

När vi kom tillbaka ifrån promenaden igår iaf så hade Rolf kommit med vårt hö, massvis med hö! Melroose tyckte inte den stora kärran, traktorn eller att de stod med en fladdrande presenning och kastade hö, var något läskigt alls. Jag sa till henne att det var hennes mat som kommit, hon kanske förstod :P Haha! Jag fick iaf hålla på ytterst lite med höet, är så himla allergisk :( Hade glömt min inhalator också.. (fy skäms :P)

 

Det verkar iaf som att Melroose vila får börja en vecka tidigare, eftersom det snöar ÄNNU mer idag.. Gott med snö ändå, men jobbigt att rida utan snöskor. Det går inte! Melroose får nog sin härliga vila, i hela två månader. Tänk vad jag kommer få rid-abstinens, hihi!

 

KRAM ifrån hästtokan.








Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.