Kanelbullens dag!

Datum: 2010-10-04 /14:30:03 / Melroose & Tindra /  

Livet svänger verkligen som en berg och dalbana, är hel-lycklig idag! inte konstigt om man börjar dagen med stallet iof sig :D

Stallet igår:

Red på crossbanan för det är jakt ute och massvis med berusade älgar helt utan vett, haha! Melroose älskar att rida på crossbanan, hon får en enorm framåtbjudning och jag tycker också det är roligt! Backar upp och ner, mycket terräng och en härlig raksträcka.

Igår tränade vi på galoppen och den satt riktigt bra! :D Hon brallade ordentligt som vanligt, märks verkligen att hon får mycket b-vitamin och har avmaskat. Hon blir en piggare och mer harmonisk häst. Hon fäller ju väldigt mycket nu så! Då behövs det mycket-mycket b-vitamin!

Vi hoppade även igår, första gången i crossbanan. Första gången knäckte hon pinnen med ena bakbenet. Hon tar ju inte i mer än vad hon behöver, haha! Sedan fick hon en otrolig framåtbjudning och hoppade underbart de sista tre gångerna. :D
Härligt!

Stallet idag:

Melroose var lite grinig när jag gjorde i ordning henne så tänkte att det skulle bli lite temperamentsfullt, men nänä.

När vi väl kom till crossbanan så bev det full fart, när man inte tror det kan bli bättre så blir det massvis med bättre. Älskar verkligen ridningen nu när jag har en så underbar häst! Har ju haft henne helt ifrån början och nu när vi verkligen börjar komma igång och jag ser så tydliga resultat är det underbart! Har alltid älskat Melroose såklart, men nu är det verkligen speciellt :) Jag är lyckligt lottad.

Vi tränade lite på galoppen idag igen, hon gick hårt igår så ville bara kolla läget så det fungerade. Hon var ännu bättre i galoppen idag, nu börjar det sitta riktigt ordentligt. Hon tar den lätt som en plätt, springer iväg som en riktig kanonkula, brallar och håller galoppen mycket längre än vad hon brukar! Det märks verklige att riktiga muskler börjar komma och att hon orkar mer! Fick massvis med härliga frustningar idag, så mysigt att höra :)

Vi hoppade lite högre idag och det satt som en smäck! Melroose tvekar inte en sekund och taxerar jätte bra, jag ger lite stöd med skänkeln och hon hoppar perfekt. Högt och i en fin mjuk båge. Hon behöver bara träna på att hålla upp bakbenen lite längre, så hon inte slår i bommen. Men idag gjorde hon det perfekt!








Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.