Onsdag.

Datum: 2010-10-13 /19:45:22 / Allmänt /  

Kom nyligen hem, då tog jag en dusch sen gjorde jag kladdkakemuffins. Mums! de blev jätte goda, åt lite för många bara..! Robban är och jobbar, maskinerna krånglar så det blir jätte försenat. får väl se när jag får se honom då :(
Ikväll är det Greys anatomy :)



I stallet förut så upptäckte vi att Melroose har fått mugg.. Typiskt, det är väldigt negativt med hösten - Den himla besvärliga leran. Men jag borstade henne väldigt noggrant och hon bara stod och njöt. Älsklingen! Imorn blir det ridning :D


Mitt kladdkaka-recept

150 g smör
2 ägg
3 dl socker
1 ½ tsk vaniljsocker
3 msk kakao
1 ½ dl vetemjöl
En klick vaniljyoughurt

Smält smöret. Samtidigt vispar du ägg och socker poröst. Häll sedan i smöret, vispa. Tillsätt vaniljsocker, kakao, vetemjöl och vaniljyoughurt. Vispa ihop allt till en härlig smet. Sedan häller du det i vilken form du vill eller små muffinsformar! In i ugnen på 175 grader. Tiden som den ska vara inne är väldigt olika beroende på hur kladdig du vill ha den. När det är i en hel form så brukar jag kolla den efter 15 min.

Smaklig måltid ;)









Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.