Högbrunstig häst..

Datum: 2010-09-16 /11:10:40 / Melroose & Tindra /  
Igår höll jag en liten ridlektion för min bror på Gullet, han lär sig himla snabbt! När han kom till mig häromdagen och berättade att han ville lära sig rida blev jag positivt överraskad. Han travade och red lätt till och med igår :D

Melroose däremot... Suck, hon är högbrunstig. Skulle longera henne på lite inspänning, men det var minst sagt MYCKET protester. Upptäckte påvägen ner (då vi går förbi hennes favorit-valack) att hon var brunstig. Men det var inte förrän på vägen upp som jag upptäckte hur mycket brunstig hon var! Hon gick med bakbenen som en anka, skvätte kiss, blinkade och svansen höll hon rakt upp som en spretig solfjäder! Haha, vi skrattade allihopa :P Men kombinationen av en högbrunstig Melroose som sätter och fäller päls, är inte alltid roligt. Jag fick ha tålamod - räkna till tio, tålamod - räkna till tio.

Tänk att jag älskar mitt sto trots allt :)








Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.