Mat och.. en fingertopp som saknas.

Datum: 2010-09-25 /14:37:43 / Allmänt /  

Ikväll ska jag och Robban laga en supergod middag till familjen, lax med rödbetstzatsiki och rotfrukter i ugnen. MUMS! Det är mycket roligare att laga mat tillsammans med Robban, är faktiskt riktigt dålig på att laga middag och lunch till mig själv. Blir inte sugen eller hungrig på samma sätt, då tar jag den enkla vägen - vaniljyoughurt!


Har faktiskt två enkla recept att tipsa om:


Halloumi med chili

Du tar så  mycket halloumiost du vill ha, sen steker du den så den får lite färg med lite salt. Under tiden tar du färsk chili, finhackar den och blandar med olivolja. Blandar ihop det och häller sedan över på halloumin.


Nötter med aromsmör

Du har din favorit nötblandning (osaltade). Hackar färsk rosmarin, tar lite cayennepeppar, lite muscovadosocker och flingsalt - blandar ihop detta. Lägger en rejäl klick med smör i en panna och värmer upp, lägger i kryddblandningen och rör runt ordentligt. Sedan lägger du i nötterna och rör runt igen.


Detta är bra som plockmat
:)


Jag och Robban förbereder även till loppisen imorn, woho! Får som sagt hoppas att det inte regnar  för mycket bara.. Det är ju inte så kul att stå ute i flera timmar och hålla humöret uppe då, speciellt nu när vi sett fram emot detta så länge. Vi har en positiv inställning iaf!!

 

Förresten min pappa har blivit av med toppen av sitt långfinger på sin vänstra hand, på ett riktigt groteskt sätt.. Vi har inte haft något handtag på vårat badrumsfönster på länge, så skulle han stänga det som vanligt. MEN, han klämde långfingret och fick slita loss fingret så toppen och nageln satt kvar i fönstret..!!! Förstår ni hur ont det gjorde?! Idag går han på ruggigt starka smärtstillande och antibiotika som är som stora hästpiller! Fick se det för första gången häromdagen, för min mamma kan ju lägga om det. Det behöver nämligen läggas om varannan dag, hon är ju sårexpert. Det var faktiskt inte så äckligt som jag trodde det skulle vara, men det hade ju gått ett par dagar. När det hände åkte de iaf in till akuten, och han fick fyra bedövningar i handen. FYRA! Det vet jag av mina tidigare erfarenheter att bedövning i handen gör TUSAN SÅ HIMLA ont..! Sedan klippte läkaren bort benbitar som bara hängde, så nu är pappa en fingertopp och nagel fattigare.

 

ta det lugnt xo








Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.