Snabbis

Datum: 2010-09-27 /19:30:16 / Melroose & Tindra /  
Får bli ett snabbt inlägg idag eftersom jag har haft migrän tidigare, är inte het klar i huvudet än. Blir HEEELT slut av det nämligen. Men huvudvärken är helt borta, tack och lov. Vill verkligen till skolan imorn!


Kom iaf nyss hem ifrån stallet, har varit väldigt deppig idag så tänkte impulsivt "varför inte rida Melroose lite?!" Så jag gjorde det, eftersom jag orkade. Ska tala om för er att det var himla tur att jag gjorde det, för blev fylld av massvis med positiv energi och massa lycka! Himla glad att Robban följde med också :) Vi red på crossbanan (kallas den :P). Där blir lilla guman alltid lite tokig och väldigt pigg. Så hon ville bara trava och galoppera hela tiden! Vi galopperade tre gånger, hon brallade alla gånger utom den sista gången. Så stolt blir jag :D Som vanligt hittade vi även massvis med kantareller, hade inte med oss någon påse så kunde inte plocka alla. Melroose är alltid väldigt närgången på Robban när han bär kantareller så idag fick hon smaka, hon tyckte det var jätte gott :D Har en häst som älskar clementiner och kantareller nu då..! Haha! Det märks antagligen att jag är alldeles jätte glad nu när jag skriver, har ingen jätte kontroll på min grammatik eller utropstecken :P Men är som sagt så glad!

Har mätt hennes mankhöjd förresten, hon är 163 just nu. Fortfarande betydligt högre bak.
Någon som vill gissa på hur hög hon blir? :) Just nu är hon snart 3 ½ år.

Puh, nu får jag samla mig lite.


Dagen till ära så lägger jag upp lite äldre bilder på min älskling. (Lovar att jag ska fixa nyare bilder)




Melroose snart 2 år.




Melroose 2 år och 4 månader (sensommar)




Melroose 2 år (vinter)




Melroose 5 månader.




Melroose (några veckor gammal) och hennes underbara mamma Majka <3



Melroose ca 2 månader blir kliad på sitt favvoställe :)



Melroose 1 år på utställning (som gick super-bra, stolt matte!)



Melroose ca 2 ½ år, satt på henne för första gången!







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.