Torsdag = torsdagsmys

Datum: 2010-09-15 /00:22:38 / Allmänt /  
Idag är det torsdag och då har jag och Robban alltid torsdagsmys på kvällen. Idag blir det något annorlunda, vi ska till Bamboo och äta. Romantiskt!! Sitter här och längtar, men vi ska inte åka förrän halv sju. Längtar!

Dagen har väl inte varit så bra som den borde, sov till fem i halv tolv idag för jag var ute igår. Var inte något bakfull, skönt. Brukar inte bli det men iallafall. Mitt utslag på sidan av magen har däremot blivit värre, det är som bältros för nu har jag fått en riktigt aj-aj inflammation i vänster ögat. Sitter med glasögon men när jag tog ur linserna blev det bara värre. Hoppas det är över imorn för blir lättretad av alla dessa saker som gör ont.

När mina föräldrar var påväg hem ifrån besiktningen idag så märkte dem att det var något fel på bilen, IGEN..! Påfrestande för oss, tycker synd om mamma och pappa. Väldigt mycket tack till Jonas som ska komma och hjälpa oss med bilen imorn!

Vi hatar telia också (förlåt Anna :*) pappa har fått flera fakturor från telia om vårt bredband som vi stängde av i mars!! Det är tre månader efteråt som man ska betala bara, de påstod att bredbandet hade satts igång igen i juni därför ska vi betala till oktober. Jag fick vara den lugnande länken i familjen, lagade lite fisksoppa och gav snälla kommentarer! Min mamma bokstavligt kokade, pappa var riktigt arg också men det krävs väldigt väldigt mycket för att han ska koka. Vi kompletterar varandra så fint :) Pappa ringde åter igen och fick prata med någon slags chef, det var himla tur ska jag säga dig. Pappa var riktigt bestämd och han fick rätt för sin sak! Tyligen hade mannen han pratat med låtit lite nervös för att pappa var så bestämd. BRA PAPPA!!!

Vanligtvis tycker jag att regn brukar höra till sådana saker man inte tycker om, men idag är det en perfekt dag för regn. Melroose älskar regn och slipper alla onda insekter. Jag var ute igår så har gått i stor tröja och mysbyxor hela dagen. VAr ute på en promenad förut med Robban och Rakke, alltid lika mysigt. Älskar regn på det sättet, luktar gott och låter mysigt. Gillar inte regnkläder däremot, det spelar ingen roll om de är fula eller snygga de kan inte andas! jag blir som en instängd smältande ost. Hatar fuktigheten ifrån att promenera eller springa i regn med regnkläder... Det finns iaf inga som andas bra på mig.

På tal om det där med att vara bestämd, när pappa fick vara det idag och han fick rätt i sin sak pga av det.







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.