Thorowgood.

Datum: 2011-04-15 /16:48:00 / Allmänt /  



Jag är väldigt sugen på denna sadel, inte dyr och en mycket bra sadel. Första gången jag funderar på syntet, men jag har inte råd att betala mer. Plus att Melroose musklar sig och växer flera år till, denna blir super då tänker jag. Ska åka till hööks och kika på den :)

Dressyrsadel Thorowgood T4 - Normal manke


4 495 Kr

Framtagen för att passa hästar med bred rygg och normalhög manke, t.ex. halvblod och hästar av cob-typ. Utmärkt för dig som just skall börja med dressyr, och tack vare alla detaljer blir inte heller den mer avancerade dressyrryttaren besviken. Tunna bossor hjälper till med tydlig kommunikation av hjälperna. Levereras med två utbytbara knästöd för att hjälpa dig hitta det perfekta skänkelläget.
Levereras med koppjärn stl: Vid.

Thorowgood
Sadlarna som tar hänsyn till din häst kommer ifrån engelska Thorowgood, världens ledande tillverkare av syntetsadlar.

Här erbjuds det ultimata valet av sätesstorlekar och bomvidder för den perfekta passformen.

Tillverkade av de mest moderna och funktionella materialen erbjuder dessa sadlar ett traditionellt utseende och långvarig komfort för dig och din häst.

  • 1 års garanti på hantverk och övrigt material.
  • Byggd på en symetrisk datakonstruerad Sima®bom, designad för att placera ryttaren mitt i sadeln.
  • Sima®bommen kommer aldrig att vrida sig, gå av eller ändra form.
  • 10 års garanti på bommen.
  • Vulster och säte klädda med mjuk greppvänlig microfiber som både är vattenavvisande och har andasfunktion.
  • Tjocka formbara knävulster bidrar till ett naturligt och bekvämt skänkelläge.
  • Stötdämpande sits för exeptionell mjukhet, minimerar risken för ryttartrötthet.
  • Högklassiskt hantverk med genuint läderutseende, snygg och välarbetad design.
  • Omstoppningsbara ullbossor som formar sig efter hästryggen redan vid första ridtillfället.
  • UV-härdig och klimattålig.
  • Justerbara knäputor.
Utbytbara Fish-ilägg
Lägg till eller ta bort ilägg för att behålla passformen om hästen ändrar form t.ex. efter bete.

Utbytbara koppjärn
De utbytbara koppjärnen ändrar vidden på sadeln för att på bästa sätt passa formen på din hästs manke.

Flyttbara gjordstroppar
Det unika Non-Slip gjordsystemet gör att du enkelt kan justera om sadeln glider.
Garanti
10 år på bommen, 1 år på övrigt material.







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.