Thailand, Kata

Datum: 2011-12-27 /21:58:32 / Allmänt /  


I januari åker jag och Robban utomlands! Det blir första gången för mig som jag åker utomlands :D Vi ska åka till Kata i Thailand!

Kata brukar beskrivas som ett av de lugnaste resmålen på den södra halvan av Phukets västkust. Men utvecklingen går fort och idag finns det lika mycket att välja på i Kata som i de större resmålen längre norrut. Ändå är det hit man ska åka om man vill undvika det mest högljudda nöjeslivet och de mest ihärdiga försäljarna, och dessutom få lite mer för pengarna. Av Katas två stränder är Kata Noi - eller Lilla Kata - den lugnaste, kanske för att Kata Noi domineras av större anläggningar riktade främst mot charterresenärer. Men eftersom detta är Thailand tar man vara på alla sina besökare, charter eller inte, och det finns restauranger, barer och guesthouses även för de som bara vill njuta av Katas stränder under ett par dagar innan man reser vidare.




Postat av: Jenny
Datum: 2011-12-28 Klockan: 00:14:17 | Kika in här: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Härligt! Hoppas ni får det riktigt gött :)



SV: Jag är osäker på bygelnosgrimmans exakta storlek, men jag kan mäta både nosremmen och nackstycket om du vill :) Kan ta bilder på schabraken med!



Postat av: Anneli Johansson
Datum: 2011-12-28 Klockan: 09:07:39 | Kika in här: http://stallekekullen.blogg.se/

åh thailand inte alls avvis!! :)







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.