Första gången jag ramlade av Melroose & i min ryktlåda.

Datum: 2011-02-08 /21:42:13 / Melroose & Tindra /  

Trots lite feber idag så red jag iaf och ni som känner mig vet att jag red ordentligt iaf. Vi red iaf ner mot paddocken och igenom Rolfs gård, där hon krånglade senast. Hon stannade ett par gånger, men sen gick vi igenom 4 gånger utan problem. Varav en gång i trav :D Woho! Hon tycker det är väldigt mycket läskiga grejer där så jag förstår henne, men hon ska ändå lita på mig och gå dit jag vill. Red lite i paddocken efteråt, skulle egentligen bara skritta. Mihi. Travade och hoppade lite också! Melroose hade mycket framåtbjudning i paddocken (wow) då ville jag ta vara på detta tillfälle. Hon är fortfarande ganska tjafsig tillbaka till att hitta formen, tar stöd ibland men har inte hittat dit riktigt än.. Det är ingen stress! Nu till hoppningen, hon hoppar suuuuuuuper bra! Första gången jag hoppade ordentlig så gick allt bra, precis i landningen så stack hon ner huvudet TOTALT. Jag föll fram direkt tänkte "Åh nej, jag kommer ramla av." Desperat försökte jag komma upp igen, dra upp Mellis huvud men då gjorde hon i stället en  väldans krumilur med kroppen och jag föll av. Haha! Äntligen har jag ramlat av känner jag, har väntat på detta. Är dock öm nu.. Melroose blev väldigt snopen och fick som dåligt samvete, hon var ju bara så glad. Hon tvärstannade vid mig och stod snällt still tills jag var uppe igen. Hoppade igen och denna gången var jag beredd på bus efteråt, fick upp huvudet i tid och allt gick bra :)


Bilder ifrån idag:



Hon var tröttis efteråt, hihi. Ursäkta spöet som pekar rakt ut, jag var med tröttis!



Mamma och Rakke jobbar på :P



Robban likaså :P



Sötisar äti matin!



höhöhö

Nu kommer vi till min ryktlåda som jag skulle lagt upp i söndags, men var ju sjuk. Så här få ni. Mycket intressant - märk av min ironi ;)






1. Helosan
2. Sax
3. Ryktskrapa
4. Ryktsten
5. Piggborste
6. Gummiskrapa
7. Man/svans borste
8. Ryktborste
9. Hovkrats
10. Hovborste
11. Massageborste
12. Huvud/ansiktsborste extra mjuk
13. Rotborste
14. Mjuk borste
15. Sliten ansiktsborste
16. Mankniv (rycker manen med den)
17. Snoddar








Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.