Få valpen rumsren.

Datum: 2011-07-15 /20:05:00 / Allmänt /  

Valpen behöver uträtta sina behov efter den har ätit, sovit, druckit och lekt. Det kan vara mycket individuellt, men alltid fleeera gånger om dagen. Tindra kissar alltid efter hon har sovit, vissa gånger både kiss och bajs. Även efter hon ätit.

Bästa sätt att uppmärksamma när valpen behöver göra behov är; den nosar runt på golvet ivrigt och målmedvetet. Ta då ut den snabbt! Beröm jätte mycket när den gör det utomhus!

Det händer olyckor inomhus. Skäll inte på valpen då. Det finns många som inte förstår att det är super-viktigt att inte fya valpen när detta händer. Vissa slår till hunden eller stoppar nosen i kisset. (Vissa människor borde inte ha djur..) Detta leder till en rädd hund som inte vågar göra sina behov inför människor någonsin. Det leder alltså inte till en rumsren valp.

Det är ditt ansvar som ägare att hålla koll! Innan 12 veckors ålder kan inte en valp hålla sig, endast fåtal mycket korta stunder. Efter 3 månaders ålder behöver den uträtta sina behov ca. var 3:e timme.

Ha tålamod!!








Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.