Ridningen på Foggen idag & Melroose fick följa med.

Datum: 2011-07-05 /15:35:00 / Melroose & Tindra /  

Gick kanon-bra! Vilken häst att rida, han kämpar verkligen för en. Idag är det väldigt kvavt ute, så det var dessutom massvis av broms.. Därför blev det ett kort men intensivt pass. Han var så mjuk i kroppen. Jag red utan stigbyglar hela passet, för behöver träna på att sitta ner på honom. Han har ett stoort steg! Så ni kan ju gissa hur svettig jag var efteråt ;) Vi tränade mest på skänkelvikningar idag, galoppfattningar och riktigt samlad trav. Testade även på lite galoppbyten och det gick galant! Den här killen kan dressyr han, det höjer verkligen mitt självförtroende. Att kunna rida ordentligt och märka att jag fortfarande kan! Foggen gick som sagt riktigt fint idag. Tråkigt nog glömde jag be Robban ta kort eller filma.. Men det kommer!

Nästa gång ska jag rida ut på honom, får se när det blir :)

Melroose hängde med och de fick hälsa på varandra ordentligt. Självklart är de totalt ner-kärade i varandra. M visade brunst. (som vanligt.. :P) Hon ville bara nosa, klia och kela med Foggen. Det bådar gott inför vi ska släppa ihop dem på bete snart! Jag har allt en riktigt vacker häst, hon tar fram sitt allra finaste uttryck för att få Foggens uppmärksamhet. Inte för att det är svårt, men!



Bild på min going ifrån mars <3







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.