Jag älskar min häst galet mycket!!

Datum: 2011-03-29 /14:08:00 / Melroose & Tindra /  







Melroose är så himla underbar. Jag är så glad att jag har henne. Att jag har haft henne helt ifrån början gör det hela ännu mer speciellt. Hon är en unik och godhjärtad häst. Här ser ni hur sällskapsjuk hon är, hihi. Hon är både lugn och pigg. Hon är väldigt ambitiös och vill göra sitt bästa, men samtidigt har hon mycket egna åsikter. M är en häst med mycket självförtroende, men hon är en häst man inte får pressa för hårt. Eftersom hon är så ambitiös är hon lika lätt att bryta ner som att bygga upp. Jag och hon jobbar alltid som ett team, vi är vänner fast jag är ledaren. Hon vet att jag vill henne väl och hon gör mig så lycklig. Jag är glad att se att hon mår så bra nu, för ett par år sen när vi stod i ett annat stall så blev hon inåtvänd, tjurig, ensamvarg, osäker och blev körd med i hagen. Hon har aldrig sparkat eller bitits efter mig, var endast känslig om benen ett ganska långt tag efter den svåra operationen - förståeligt. Nu mår hon bra i både hovar och sinne! Hon har en utstrålning som syns långa vägar, går i en stooor hage med massor av träd, med två härliga kompisar i hagen, får i sig tillräckligt med mat, är fin i hårremmen och hennes ögon glittrar. Jag är glad för att hon är glad!


Jag älskar dig min bästa vän och sviker dig aldrig <3



Postat av: Malin
Datum: 2011-03-29 Klockan: 14:48:50 |

Du har en fin häst!







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.