Som ni har märkt..

Datum: 2011-03-23 /16:15:00 / Melroose & Tindra /  
Jag flög ju av Melroose i söndags. Så går på kryckor nu, men det börjar redan bli bättre. Har en blödning i mellan  höftkulan och bäckenet på höger sida. Det gjorde så ont i söndags att jag var övertygad om att jag hade brutit något - men nehepp. Tur det!!
Det gick iaf till såhär:
Melroose hade en bra dag, jag hade en bra dag. Vi skulle rida iväg alllihopa (Jag&M , Malin&Gullet, Maja&Nisse). Jag märkte att min  tjejj var peppad på att rida iväg när jag ledde ut henne. Det är hon ju alltid! Det är bara härligt med framåtbjudning :) Jag hoppade upp och hon ville absolut inte stå still. Jag stannade henne lite och sen skrittade jag lite med henne, eftersom hon var så ivrig. Från den ena sekunden till den andra flög jag av och smällde i höften i backen. De andra hade knappt hunnit hoppa upp på  sina hästar.. Melroose sparkade bakut rejält högt, så jag hamnade framför sadeln. Skulle hoppa tillbaka, men lika snabbt kickar hon igen - jag hamnar på halsen. Nästan framme vid nacken. Såklart tyckte hon det var obehagligt så hon kastade av mig ordentligt. jag låg och skrek aj (högt och pinsamt..) ett tag. Pappa fick halta efter M, han har ont i knäet.. Hon hade lunkat iväg när jag var av och gått upp i en rejäl galopp. Hon var såklart påväg till Foggen. Pappa hade hittat henne vid svängen till de andra stallet, så hon hade inte hunnit  långt. Där stod hon helt lugn intrasslad i tyglarna runt ett framben. Vilken tur!! Hon kunde skadat sig, det är  skönt att ha en häst som inte stressar upp sig för sånt iaf. Jag och Robban åkte in till akuten, jag fick massa nålar stuckna i mig och röntgas. Sedan var det bara till att skutta hem med kryckor och käka smärtstillande.



Hoppas att jag kan rida till helgen! :)
Melroose 1 och ett halvt år. <3







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.