Jag har köpt en ny sadel!!

Datum: 2011-05-28 /19:11:36 / Melroose & Tindra /  

Detta har varit en lång dag. Först åkte vi till stallet gjorde i ordning Melroose och lastade sedan på henne. Vi åkte till Lena Hedman för att kolla hur sadeln egentligen ligger, har känt länge att det inte riktigt står rätt till.

Som jag trodde. Den passar inte Melroose rygg, hon har rak rygg och bates passar till något svängd rygg. Jag började med att testa en Trainers professional hoppsadel.



 Den var helt perfekt! Vilken skillnad det blev :D Jag satt kanon-bra i den och den satt jätte bra på M. Hon trivdes som fisken i vattnet, hon hade full rörelse i frambenen i traven, vi galopperade och hon bockade av glädje! Inga öron bakåt, för nu var det ingen sadel som klämde längre. Så jag köpte den, ca 12000 kr gick den på. Helt ny och man kan byta koppjärn. Jag är helt galet nöjd!!

Lite bilder (inte så bra men):














Fick även detta fina schabrak på köpet :D (catago)





Köpte även en ergonomisk sadelgjord TEKNA.

Är som sagt så himla super-duper nöjd!







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.