En hästig presentation av mig och min darling.

Datum: 2011-05-06 /16:18:00 / Melroose & Tindra /  

Alltså att presentera mig känns ju lite tråkigt,  det har jag ju gjort tidigare (har ju presenterat Melroose också). Kan beskriva mig själv som hästmänniska lite då!

Jag har hållt på med hästar i hela mitt liv, det har alltid varit min största passion och mer än ett intresse. Det är min livsstil. Jag har inte häst för tävlandets skull, utan jag bara älskar dem. Hästar är vackra, unika, fantastiska och bäst helt enkelt. Jag har alltid varit mer av en dressyr-tjej än för hoppning. Tycker fortfarande om hoppning - mycket! Men det finns ingen bättre känsla än att sitta på en häst som har den mesta samlade galoppen man kan få, att sitta ner i traven och känna det där magiska som är i mellan, en själv och hästen. Jag tycker det är jätte roligt att lära ut inom hästar, tex hålla ridlektioner. Jag älskar att bara vara i stallet och pyssla och min allra största dröm är att ha min egna gård. När jag är i stallet så är jag helt avslappnad och är mig själv. Jag är disciplinerad och vill ha ordning och reda, men inte så det blir freaky. Jag är en avslappnad hästägare, som vill att hästarna ska ha det så bra och naturligt de kan. Lösdrift, gå utan täcke så länge det kan, gå utan skor så länge det kan osv. Jag är också mycket noggrand i min ridning. Jag har tidigare mest fått rida svåra hästar, så har varit med om en del olyckor (ett par riktigt allvarliga). Men det har aldrig stoppat mig. Det är viktigt med sunt förnuft, men - Jadu, jag är helt enkelt en riktig hästnörd.





Melroose är ett svenskt halvblod som blir 4 år i maj, hon har mest fullblod och holsteinare i sig. Hon har mycket temperament men samtidigt är hon väldigt snäll. Hon är absolut inte en enkel häst, mycket rävar bakom öronen och är en riktig ögonkännare. Men som sagt hon är ändå den lugnaste och mest lättlärda hästen jag haft. När hon står i gången och blir borstad står hon bara still och njuter, när sadeln kommer på och hon upptäcker att det är ridning på gång, då börjar hon steppa. Hon vill fort iväg när man hoppat upp och har en enorm framåtbjudning! (mest när man rider ut, såklart hihi.) Hon älskar att hoppa, busar ganska mycket och är som lyckligast ute på skogsstigarna. Hennes favoritmat är blött korn med betfor. Alltså jag kan sitta här och skriva hur mycket som helst. Känner verkligen min häst utan och innan, älskar henne så mycket, mycket, mycket! Melroose är den som bestämmer i hagen trots att hon är yngst. :P Som sagt, så är hon bestämd av sig. Hon är en väldigt sällskapsjuk dam, visar mycket känslor och är smart. Det är väldigt roligt att göra horsemanship med henne, för hon följer mig precis vart jag än går! Melroose är otroligt lik sin mamma, har aldrig mött några liknande hästar än de två alltså. Vackra, godhjärtade och med så mycket känslor. Min mamma brukar säga att jag och Melroose är lika, samma om Majka. Hihi. <3










Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.