ridbanan med M.

Datum: 2011-05-13 /12:06:00 / Melroose & Tindra /  







Min fina fina tjej var jätte duktig när vi red på ridbanan igår!! Hon hade en härlig framåtbjudning och vi gjorde lite bomövningar, höger sidan är fortfarande mycket svag men vänster sidan är så fin nu! Vi får se till att mjuka upp hö sidan mycket och träna på galoppen. Nu är det inga problem med att få henne att ta fattningen, hon tar även rätt galopp. Men i höger varv som sagt.. Där tar hon bara ett par galoppsprång, så fort jag lägger om skänkeln för att få henne fram så kickar hon emot och piper. Det är så sjukt jobbigt tycker hon, det förstår jag för matte blir också svettig ;) Till helgen nu blir det uteritt och kanske tömkörning. Det har varit två pass i paddocken denna veckan, med mycket mjölksyra i benen. Nu blir det ut i skogen och ha skoj, bygga ryggmuskler genom klättring och galopparbeten! Har planerat in ett pass på ridbanan innan jag ska till Sten iaf :)

Förresten!

Melroose är 164 nu i mankhöjd!! Hon har växt 5 cm sen i februari, fattar ni?! 5 cm, galet!!

Förstår att hon har växtvärk <3








Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.