När och varför jag började rida

Datum: 2013-09-28 /11:42:00 / Allmänt /  
Jag började rida på mammas svenska halvblod Hambo, när jag var 4 år gammal. Hade suttit på honom flera gånger innan och blivit ledd. Men det var här jag började rida "på riktigt"!



Hambo var super-snäll. Det var på honom jag lärde mig alla grunder. Sedan var jag medryttare på olika hästar, bla Pimpernell! En mycket speciell varmblodsvalack.



Vid 10 års ålder började jag på Loo ryttarförening! Där red jag för Sten Lindgren med världens goaste ridgrupp! Det var en helt underbar ridskoletid.



Från vänster: Elin & Pajas, Heidi & Tebazz, Ellinor & Callemero, Ida & Musse Pigg, Jag & Pocahontas och Emmy & Ariel.



jag och Musse Pigg



Jag och Callemero



Jag och Pocahontas sista ridningen där.


Varför jag började rida är av den enkla anledningen att jag ville! Har älskat hästar så länge jag kan minnas. Dessutom är min mamma lika intresserad så det blev på den vägen då.

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.