Att sitta upp med pall.

Datum: 2012-04-28 /15:49:14 / Allmänt /  

Det händer att jag stöter på folk som tittar snett eftersom jag alltid sitter upp på Melroose med pall.

Anledningen att jag gör det är självklar. Det är framförallt för att inte slita på Melroose. Till unghäst är det mycket viktigt att använda pall eftersom i början är de extra känsliga när du ska sitta upp. Min häst är fortfarande känslig. Sen använder jag pall för att inte sluta på stiglädrerna så mycket och för att inte slita på mig själv.

Nu är ju inte Melroose så himla liten heller, men hon är inte 180 i mankhöjd. Men jag tänker inte hänga mig och göra det obekvämt för henne, endast för att envisas med att inte använda pall. Jag kan hoppa upp utan, men varför ska man liksom?!

Använder ni pall? Hur höga är era hästar och är de känsliga vid uppsittning?

Ihopfällbar pall på bilden, finns att köpa på: www.charlies.nu




Postat av: My
Datum: 2012-04-28 Klockan: 16:15:42 | Kika in här: http://ourworldtogether.blogg.se/

SV: Tack så jätte mkt! =) Vad glad jag blir när du skriver så /M



Postat av: Anna
Datum: 2012-04-29 Klockan: 19:54:07 | Kika in här: http://frieserkar.blogg.se/

Sitter ALLTID upp med pall om det finns! Precis av samma orsak som du.

Men förutom det så är jag pinsamt osmidig, KAN typ inte hoppa upp från marken på ett bra sätt, haha! Så därför undviker jag ännu mer att hoppa upp från marken, vill inte att Sunny ska tycka att det är obehagligt att få en ryttare på ryggen.

Sunny är runt 165 cm, men växer ju fortfarande :)



Postat av: Jenny
Datum: 2012-04-30 Klockan: 19:55:59 | Kika in här: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Jag använder också alltid pall, dels för att skona hästarna och dels för att jag är så förbaskat ovig och klumpig, känner mig som en stor luns när jag sitter upp från marken :p







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.