Stanna, backa, stegra, pipa och kasta sig.

Datum: 2012-04-13 /19:13:45 / Melroose & Tindra /  

Det bestod halva uteritten av idag när jag red ut själv på Melroose. Jag satte på gramanen eftersom jag vet att hon testar mig med detta just nu. Det var ju himla tur det, för annars hade jag inte haft någonting att säga till om.

Otroligt nog höll sig mitt humör uppe trots allt! Jag har ju inte varit i stallet på ett par dagar, eftersom jag haft så mycket i skolan. När jag skulle hämta Melroose i hagen, så kom hon i full galopp hela vägen fram till mig. Jag stod där med ett stort fånigt leende på läpparna och det blev pusskalas när jag fått på grimman. Jag visste redan där att hur mycket hon än trotsar mig så kommer jag vara lika lycklig iaf, min älskade pålla!

Väl ute så var hon lite seg, hade väntat mig mer ferrari. Hon höll som sagt på typ var 10 m/var 30 m och dummade sig. Jag kortade gramanen, smackade, skänklade och tog spöt på rumpan. Hon gav sig snabbt varje gång, men skulle ändå försöka igen o igen o igen. (Ja, ni har förstått nu :P) M är verkligen trotsig tonåring nu när det gäller detta!

När vi väl kommit över detta så var hon helt underbar! Eftersom vi bara fått skritta nu ett tag så tog jag lite trav och galopp. Oj, så glada vi var! Hon är verkligen sin pappa upp i dagen när vi ska galoppera; höga framben, huvudet upp och öronen framåt - WIIIIHOO! Ute i skogen hittade vi en liten bäck som vi hoppade över ett par gånger, för att det är kul! Haha, jisses kunde knappt hålla henne så glad blev hon. Frust, frust. Hööööga framben och WIIIHOOO!

Jag är så lycklig nu helt enkelt, detta var välbehövligt! Har tyvärr inga bilder idag. Men ni ska få se en video på Hip Hop 1045, hennes snygga far. Kolla extra från 19 sek till 25 sek. Det där har M fått av honom. Kika även på hans uttryck med hela kroppen (speciellt innan hinder), det där har hon också fått av honom!




Postat av: Jenny
Datum: 2012-04-13 Klockan: 21:09:07 | Kika in här: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Det är äkta lycka när man sitter och flinar som ett fån även när det inte går jättebra!



Postat av: kajsa
Datum: 2012-04-13 Klockan: 23:23:08 | Kika in här: http://kkajsajohansson.blogg.se/

Åh va skönt att det gick så bra sen :) Det blir oftast så att när de slutat att bråka blir de riktigt underbara att rida.

Hip Hop är så himla snygg!! Red i ett stall förut där en häst står som är efter honom, gaah vilken snygg häst det är alltså :D



Postat av: Catharina - LMC eventing
Datum: 2012-04-14 Klockan: 01:23:41 | Kika in här: http://lmceventing.blogg.se/

Vad kul att det gick så bra! :D Hip Hop är verkligen gryymt fin! Skulle först ta ett föl efter honom men det tog aldrig så blev Guido istället, men ändå, grymt fin! :)







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.