Lite tankar

Datum: 2012-12-20 /23:07:55 / Allmänt /  

Jag är en sån person som bjuder på mig själv. Har märkt många gånger att det är något som kan sticka i mångas ögon. Ibland kan jag tänka: "Varför sa/gjorde jag så? De kommer tycka jag är konstig" osv. Som barn tänkte jag aldrig så, utan det är tankegångar som kommit upp efter saker jag varit med om. Men idag försöker jag ta bort de tankarna om att jag skulle vara konstig. Varför skulle jag egentligen bry mig om vad andra tycker om mig? Jag är den jag är, jag är lite knäpp ^^

Har tidigare haft svårt att bli accepterad för den jag är, jag har ännu inte riktigt accepterad själv den jag är. Men jobbar på det.

Suck, detta blev ett flummiga inlägg. Det jag vill komma till iaf är att jag tänker mycket (alldeles för mycket enligt många). Jag analyserar saker och ting. Jag vill få andras gillande, jag vill bli accepterad. Men inte för någon annan än den jag är!

Detta är ett steg på vägen. Det är inte lätt att bygga upp en förlorad självkänsla.




Postat av: Ellen
Datum: 2012-12-20 Klockan: 23:57:26 |

Så fin!! :)



Postat av: Linda
Datum: 2012-12-21 Klockan: 13:20:58 | Kika in här: http://www.mittangsull.blogg.se

Jag förstår lite hur du känner, jag själv är en sån som bjuder mycket på mig själv, dock har jag nog kanske ingen dålig självkänsla, jag har haft, det har jag men idag ger jag fingret och är nöjd med mig själv, den som inte kan acceptera mig för den jag är kan bara gå vidare :) Jag har många vänner och har fått många vänner genom att jag bjuder på mig själv, är så ärlig och öppen och vågar stå för den jag är.

Om man har lite jävlar anamma samtidigt som man är ödmjuk och rättvis så får man mer respekt och.. vad sa jag säga.. bekräftelse? Kanske fel ord men att jag har blivit så pass stark har gjort omgivningen runt om mig till något positivt. Samt att jag är nöjd med den jag är :) Då mår man mycket bättre.

Stå på dig tjejen och var den du är, du ska inte vara någon annan och håll inte dig själv inom dig, du är du och du är unik :)







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.