Maj - Augusti 2012

Datum: 2012-12-31 /11:10:41 / Melroose & Tindra /  

MAJ

- Melroose tänder blev fina hos tandläkaren.
- Melroose badade för första gången!
- Vädret var underbart!
- Tindra var ute så mycket som möjligt i solen.
- En ordentlig vår-tvätt fick Melroose.
- Melroose fyllde 5 år!
- Löshoppade M och hon hoppade 130 utan problem.
- Hästarna släpptes ut i sommarhagen!
- Jag och Melroose hoppade vår första riktiga kombination på 1 meter! Det gick super-bra!
- Premiär med flugdräkten.. M har så ont av flygfäna.
- Fick ett sommarjobb.
- Red mycket barbacka på Melroose och hade det gött!
- M var i en period där hon bara trivdes på Novabett eller hackamore.

JUNI

- Equiterapeuten kom och gjorde en uppföljningskoll på Melroose.
- Vi köpte latextejp och lindade det runt stålbetten. M älskade det!
- Hade ett fantastiskt dressyrpass med Melroose! Vi hade liksom ett breakthrough! Formen, samhörigheten och glädjen var där 100 %
- Tindra blev sjuk, mycket diarré... Fick lämnas på klinik och ha dropp :'(
- Red första lektionen någonsin för Lisa (stallägaren)! Ett till breakthrough!!
- Fick hem älskade Tindra igen! Enorm lycka!
- Var tvungen att sluta sommarjobbet, fick svimattacker och mådde väldigt dåligt. Hamnade på sjukhuset och det startades en utredning.
- Lisa min tränare kände lite på Melroose, det gick super-fint.
- Tindra gillar inte regniga somrar.
- Jag njöt av sommaren.
- Bokade min och Melroose första tävling, dressyr i början på september!
- Hade en grym dressyrträning för Lisa! Ännu ett till breakthrough! :D
- Tindra älskar soliga somrar!

JULI

- Melroose fick två veckors vila.
- Mamma tränade på att göra tävlingsfrisyr på mig och andra tävlings-förberedelser gjordes!
- Melroose kom till mig varje dag i hagen, fast hon hade en ENORM gräshage med kompisar :)
- Dagarna gick upp och ner för mig. Mådde inte alls bra vissa dagar medan andra var mer okej.
- Melroose fick lymfangit av ett litet sår, antibiotika-kur i 5 dagar. Så sommarvilan blev i 3 veckor i stället.
- Var hästvakt åt fina Lily.
- När skadan var bra så red jag ut på Melroose, hon var super-pigg och glad!

AUGUSTI

- Jag och Melroose hoppade lite terränghinder o älskade det!
- Melroose var elektrisk och glad när jag red!
- Jag, Robban och Tindra njöt av sommaren! Hade det bara gött.
- Jag och Melroose hade ett härligt dressyrpass som fastnade på bild!
- Provknoppade M.

Under dessa sommar månader utvecklades jag och Melroose väldigt mycket. Vi blev tajtare som ekipage, starkare i dressyren, vårt band mellan varandra blev bara starkare o starkare. Tillit, vi två blir en.




Postat av: Sandra
Datum: 2012-12-31 Klockan: 19:05:35 | Kika in här: http://aylen.blogg.se

Duktig du varit och skrivit sammanfattning. Jag hade ingen tid över för det så får nöja mig med att läsa andras. :)







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.