Min drömhäst

Datum: 2012-12-04 /16:46:27 / Melroose & Tindra /  

Melroose är verkligen min drömhäst, men om jag skulle köpa en till. Skulle jag söka detta:

Min drömhäst är mellan 5-10 år. Den ska vara långbent och smäcker, nätt i typen, helst ett sto. Hon ska ha en bra och utvecklingsbar gång och även kunna hoppa. Det är viktigt att hon gillar både dressyr och hoppning. Arbetsviljan ska vara stor men hon får gärna ha temperament. Hon ska ha ett stort självförtroende, inte vara nervös men vara känslig och ha bra framåtbjudning. Vill att hon ska älska att rida ut och tycka om när man pysslar med henne. Jag vill alltså ha ett personligt allround-sto som syns i mängden!

Hur är eran drömhäst?




Postat av: Erika
Datum: 2012-12-05 Klockan: 15:25:10 | Kika in här: http://eriikapettersson.blogg.se

Såklart är min egen ponny den bästa som finns.
Men en dröm häst för mig skulle vara

Ett sto, ca 5år plus minus något år.
150-160 cm hög, lagom grov, åt. Welsh cob hållet.
Fux, skäck eller kol svart. :)
Allround häst, så man kan tävla både hoppning o dressyr. :)



Postat av: Matilda Dahlgren
Datum: 2012-12-05 Klockan: 20:54:49 | Kika in här: http://matildadahlgren.blogg.se/

Söt häst! :)
Fin blogg :)







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.