September - december 2012

Datum: 2012-12-31 /20:47:31 / Melroose & Tindra /  

SEPTEMBER

- Melroose tävlingsdebut! LC:1 Hon var jätteduktig!! Stolt :D
- Jag började på en ny medicin som gav mig mycket biverkningar, mådde inte bra alls.
- Hästarna flyttades till vinterhagen.
- Jag började vård och omsorg-utbildningen!
- Uppdateringen på bloggen var väldigt sporadisk pga min hälsa.

OKTOBER

- Jag, Robban och Tindra flyttade till vårt eget!!
- Melroose kändes inte 100 % så hon fick 2 veckors vila, equiterapeuten kom ut och behandlade. M behöver behandlas ganska kontinuerligt nämligen. Förra sommaren gick hon omkull i hagen och har problem med lite låsningar och spänningar efter det.
- Jag pluggade för fullt, det var intensivt.
- Det märktes sedan att Melroose mådde bra efter behandlingen, hon var super-glad och galet pigg när jag red igen!
- Jag hade en period med mycket prestationsångest.
- Gjorde en maskkontroll på Melroose och hon hade ingen mask!
- Jag och M mötte älg typ vid varje uteritt, hon skötte dig prima!
- Jag bröt handleden.
- Köpte ett nytt träns till Melroose med anatomiskt nackstycke.
- Blev galen för jag fick inte använda min brutna höger hand på 3 veckor....!!!
- Min vän Michaela (hon äger Lily i stallet) började rida Melroose med min hjälp från backen. M gillade henne verkligen och det gick riktigt bra! Obligatorisk testing i början bara ^^

NOVEMBER

- Robban longerade Melroose för första gången!
- Tindra fick lite problem med magen igen (troligtvis makatarr) men det gick över snabbt.
- Vi åkte med Melroose till Lena Hedman för att kolla sadeln, sen skulle M kollas igenom med en värmekamera. Vi var extremt stolta för M skötte sig prima! Med lastningen och allt!! :D
- La äntligen upp bilder från ett fantastiskt ridpass i somras!
- Då var det dags för en koll på Melroose tänder igen. (Görs varje halvår). Tandläkaren gjorde henne fin i munnen!
- Var på utställning med Tindra och hon blev BIM! :D
- Praktiserade i 4 veckor.
- Red så fort min hand var bra. Melroose var verkligen lycklig att jag var på ryggen igen!
- M var sådär galet pigg alltid, som hon blir på vintern. Mitt explosiva lilla monster, hihi.
- Fick åka in med ambulans till akuten pga ett astmaanfall...

DECEMBER

- Fortsatte praktiken.
- Det kom mycket snö!
- Melroose klipptes.
- Michaela och Melroose har varit med på markarbeteslektioner på nygård.
- Jag fick en ny design här på bloggen!
- Gick en vecka i skolan och sen lov!
- Hade en underbar jul :)
- Red ett helt fantastiskt dressyrpass på Melroose! Hon har fått schvung och ett helt annat tryck i sina gångarter. En grymt bra period, M har varit pigg och glad!
- Sen kom regnet, det blev isigt och tråkigt väder.
- Å idag är det nyårsafton!

Detta år har varit helt fantastiskt för mig och Melroose! Vi har gjort stora framsteg, M har växt, mognat och satt massa muskler. Det har varit många framgångar och min bäbis utvecklas snabbt! Jag är så lycklig över min häst!
Tindras år har varit bra, ångrar inte en sekund att vi köpte henne. Hon gör mig lycklig varje dag, hoppas hennes mage inte krånglar nästa år...
Min hälsa har inte varit bra i år, så den hoppas jag verkligen ska vara bättre nästa år.

2013 bestämmer jag ska bli ÄNNU bättre på alla sätt!




Postat av: a s s l a t j e j e r n a
Datum: 2013-01-01 Klockan: 14:56:01 | Kika in här: http://asslatjejerna.blogg.se/

Gott nytt år!! :)

Önskar asslatjejerna.se



Postat av: Maja
Datum: 2013-01-03 Klockan: 12:29:53 | Kika in här: http://confessionsofanequestrienne.blogg.se

Åååh va kul med en så detaljerad årsresumé!
Det har verkligen gått lite upp och ner och hit och dit ;)
det är bra, då är ni uppvärmda och väl förberedda inför 2013 - nu blir våra damer 6 år och då jäklar, haha! =D

Nu önskar jag mig måååååål för dig och Rosie här på bloggen! =D







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.