Dagens vill ha!

Datum: 2012-02-21 /14:03:00 / Allmänt /  

Stigbyglar med svikt.
Jag får ont i knäna när jag rider, dessutom ha jag en gammal skada i foten.. Så är i stort behov av ett par stigbyglar!

Har ni några tips? Här är några jag vet om iaf..



Free jump soft up

FREEJUMP SYSTEM är en revolution inom säkerhet, design och teknik.
SOFT’UP är stigbyglarna som kombinerar komfort med säkerhet.
Den flexibla utsidan underlättar för ryttaren att komma loss från stigbyglarna vid ett eventuellt fall.
Stigbygeln är konstruerade på ett sådant sätt, att den alltid hänger rätt.
Skulle du tappa den kommer den snabbt och smidigt på plats igen.
Stigbyglarna kommer märkta som höger och vänster.
Var därför extra noga med att kontrollera att du fått på dem rätt innan de används.
Stigbygeln är väldigt lättskött då man enkelt tvättar av den med vatten och eventuellt lite milt diskmedel.
Passar både till dig som är nybörjare och en glad amatör som till den mer erfarne ryttaren.

SOFT’UP finns i olika färgkombinationer.

Kan användas tillsammans med dina vanliga stigläder men tillsammans med Freejumps patenterade stigläder uppnår man maximal komfort.

+ De är snygga
+ De är med svikt
+ De är lätta att hålla rent

- De är svindyra

Sprenger stigbygel



En säkerhetsstigbygel från Sprenger med rörlig del överdragen med gummi. Stigbygeln ger dig svikt i varje steg vilket skonar dina leder och ligament samtidigt som du inte behöver vara orolig för att fastna vid ett fall.


+ De är med svikt
+ De är stilrena

- De är svindyra




Postat av: Åsa
Datum: 2011-08-23 Klockan: 18:09:45 | Kika in här: http://hasteriet.blogg.se/

Jag har Sprengers och tycker att det gjort skillnad för mina knän. Kolla begagnatmarknaden, där kan man hitta fynd! :)



Sv: Vad roligt! Och vad glad jag blir :)



Postat av: Patricia
Datum: 2011-08-23 Klockan: 20:00:42 | Kika in här: http://ponyblog.blogg.se/

Sv: Tack! Jag är redan med i din bloggtävling så nu är det bara att hålla tummarna :D



Postat av: Essy
Datum: 2012-01-31 Klockan: 13:02:04 | Kika in här: http://primeros.blogg.se/

har ett par sprenger och dom är super bra! nästa inköp blir ett par soft up:D!



Postat av: Natalja
Datum: 2012-02-22 Klockan: 12:01:24 | Kika in här: http://ltotheove.blogg.se/

tipsar dig om Compositi-stigbyglar :D

Jag har såna, och dom är snygga, lätta och billiga!



Ger bra med svikt och jag får inte ont i knäna av dom :D Har fått det med ledade tidigare men inte nu!







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.