Presentation av Melroose & Tindra

Datum: 2012-02-16 /20:01:00 / Melroose & Tindra /  
Presentation av mina guldklimpar

Melroose är mitt snart 5-åriga svenska halvblods-sto. e: Hip Hop 1045 uue: Lancier 987
Hon har mestadels holsteinare och fullblod i sin stam.

Har ägt henne enda ifrån början, var med när hon föddes, har ridit in henne själv osv. Har alltid haft stöd och hjälp av mina föräldrar. Min mamma har alltid varit hästintresserad och pappa blir det bara mer och mer. Så nu är vi hästtokar alla tre!

Tillbaka till Melroose.
Hon är en tjej med mycket starka känslor och åsikter. Otroligt bra i hanteringen, har ett stort självförtroende och är lättlärd. Jag kan inte sticka under stolen med att hon har hett temperament. Men hon är lätt att korrigera och är lugn i sig. Hon är ingen nervös eller hetsig häst. Hon har en väldigt stor personlighet - det älskar jag!

2011 har hon utvecklats i il-fart, både i kroppen och i sinnet. Så framtiden bådar gott! Hon älskar terränghoppning, att rida ut och bli pysslad med. Även andra smådjur, som får, hundar, katter och mindre hästar - älskar hon. Kan beskriva henne hur mycket som helst, men det finns en risk för att texten bara blir en enda röra då.

Vi passar iaf varandra oerhört bra, mina mål med henne är att hon ska bli en välriden och hållbar häst. Vill ha henne som en bästa vän livet ut. Vi vill även komma ut på lite tävlingar, både dressyr, hoppning, fälttävlan och distans. Jag spår helt enkelt inte i framtiden, utan låter den visa oss. Jag ser en ljus framtid framför oss iaf! 



Tindra

Min lilla älskling (Jämfört med M som är min stora älskling). Hon är en italiensk vinthundsvalp på 10 månader. Charmar alla med sitt sätt och vackra utseende.

Hon är ju såklart inte bara min, utan Robbans också. Har aldrig mött en hund som överöser en med så mycket kärlek. Hon är lättlärd, älskar uppmärksamhet och är ofta lite för modig för sitt bästa. Att springa super-fort är det roligaste hon vet! Annars älskar hon att bära saker i munnen, gosa med husse & matte och leka med andra hundar o katter. Men mot främlingar springer hon verkligen inte fram i första taget. Män har hon i allmänhet svårare för.

Eftersom Tindra är så ung än, så ser vi en ljus framtid framför oss. Vi har henne som sällskapshund, men tanken är att komma ut på lite utställningar och även ta valpar på henne. Vi vill gärna hålla på med lite agility och lydnad såklart.

Detta är en hund med mycket personlighet, kan inte tänka mig något annat än en till vinthund i framtiden.




Postat av: Anneli Johansson - Tävla om en Lá Kim hoppluva hos mig
Datum: 2011-08-09 Klockan: 15:56:35 | Kika in här: http://stallekekullen.blogg.se/

Vad mysigt att varit med ända från början :) hade jag med velat. Faith va ju 1 år när ja köpte henne.



Postat av: anna
Datum: 2011-08-09 Klockan: 16:29:50 | Kika in här: http://tjurigt.blogg.se/

sv: tack:)



Postat av: Lamia / Hästblogg
Datum: 2011-08-09 Klockan: 18:56:08 | Kika in här: http://lamiamichelle.blogg.se/

Åååh hunden! så liten :D



Postat av: Dressyrteam
Datum: 2011-08-10 Klockan: 09:19:03 | Kika in här: http://dressyrteam.blogg.se/

superfin blogg! :D



Postat av: ida
Datum: 2011-11-05 Klockan: 23:04:19 | Kika in här: http://www.teamnyman.se

sv: Taack :D



Postat av: Camilla- Två tävlingar i bloggen
Datum: 2011-11-19 Klockan: 21:46:51 | Kika in här: http://camillahastskotare.blogg.se/

Varit med Tosca också sen hon planerades :D Så roligt!



Sv: Åh, va glad jag blev nu!! Tack snällasnälla du!! :D



Postat av: Jenny
Datum: 2011-11-20 Klockan: 17:27:40 | Kika in här: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Vad kul att läsa om dina båda älsklingar! Gu så söt Tindra är på den sista bilden, jätteliten och jättesöt :)



SV: Stallgänget-samlingarna finns på bland annat Adlibris :)



Visst är hon det, mattes lilla charmtroll ;)



Postat av: jessica
Datum: 2012-02-16 Klockan: 21:33:59 | Kika in här: http://jessicajosefsson.blogg.se/

sv; ¨åh tack så jätte mke :)!!

jätte fin blogg har du oxå :)







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.