Presentation av mig och Majka

Datum: 2012-02-16 /17:39:00 / Melroose & Tindra /  

Hej på er! Fick önskemål om att presentera mig själv och hästarna. Så here we go!

Jag heter då Julia, är 20 år och djuren är mitt liv.

Annars har jag ett stort intresse för estetik. Gick teater på gymnasiet och har läst bild på folkhögskola. Men som sagt det finns inget jag brinner för så mycket som djur! Det är mer än ett intresse, det är min livsstil.

Förutom det tillbringar jag mycket tid med min underbara fästman Robban (lite skryt ;)) och vår hund Tindra. Är även med kompisar och med familjen. Älskar att bo på landet! Gillar att promenera ute i skogen, plocka svamp och bara njuta av lugnet. Eller som när det regnar vara inne och kolla på en bra film. Festar inte alls särskilt mycket. Det var mer sånt för ett par år sedan, har liksom inte det behovet längre. Men när jag festar älskar jag att dansa!

Som person skulle jag nog säga att jag är social, omtänksam, självkritisk, kreativ och tänkare.

Robban brukar kalla mig "osvensk" eftersom jag går gärna fram till främlingar och pratar. Som tex häromdagen var vi och badade i lygnared camping. Så satt det en konstnär och skulpterade med lera. Nyfiken som jag är gick jag fram och pratade med honom. Det visade sig att han var ifrån Paris och åh så trevlig! Jag tycker verkligen det är givande att prata med nya människor.

Jag är en person med fria åsikter. Är helt emot att man ska vara på ett visst sätt. Det bästa är att vara sig själv! Jag har starka åsikter om flera saker, är ej rädd för att dela med mig av dem. Men jag säger aldrig att jag har rätt. För ingen kan ha "rätt" när det gäller åsikter.

Sen kan jag självklart bli upphetsad i diskussioner. Jag tycker alla är lika mycket värda. Så diskussioner om tex. homosexuella, utlänningar, jämnställdhet - you name it. Kör på, om ni vill diskutera. Men jag kommer alltid stå fast vid att alla är lika mycket värda. Jag dömer aldrig någon. Du kommer alltså aldrig någonsin höra mig säga tex. "homosexuella borde inte få gifta sig". Jag har mina värderingar och står fast vid dem!






Började rida på min mammas svenska halvblod - Hambo, när jag var 3-4 år. Lärde mig oerhört snabbt, fortsatte rida på honom ett par år. Sedan började jag på Loo ryttarförening när jag var 10 år. Var samtidigt medryttare på ett par busiga ponnysar och en gång till ett super-mysigt varmblod. Lärde mig även här oerhört snabbt!

Tråkigt nog stängde Loo sin ridskoleverksamhet efter ett par år. Då började jag på Alingsås ryttarsällskap. Hela gruppen ifrån Loo flyttades till måndagar på nygård. Vi red för Sandra Björneland och kände oss hemma fort! Jag kommer ihåg att jag oftast fick de "svåra" hästarna och ponnysarna. (Flertal ungponnysar/hästar) Det var både riktigt kul och givande!

Efter ett par år där stötte jag på min bästa vän - Majka.



Hon var akut till salu, då hon inte trivdes på ridskolan. De som gillade henne kunde räknas på en hand, om ens så många.. Jag kommer så väl ihåg när jag red henne för första gången, blev totalt förälskad direkt! Hon var min, helt enkelt. Så vi köpte henne! Finaste, finaste Majka. Vad jag kämpade de första året, hon hade valt mig men tilliten till människor var 0. Kan uppriktigt säga att jag är riktigt stolt över mitt arbete med Majka, hade ett enormt stöd från mina föräldrar. Jag gav aldrig upp!

Allt hårt arbete lönade sig. Hon blev min bästa vän - vi gjorde allt för varandra. Tyvärr var vi tvungna att avliva henne sommaren 2008 olyckligt. Det är inget jag vill skriva mer om nu..

Det är iaf Majka som är mamma till Melroose. Beskrivning om henne kommer nästa gång!



Postat av: Matilda Holmström - Utlottning på bloggen!
Datum: 2011-08-08 Klockan: 22:10:11 | Kika in här: http://twolivesonepassion.se

Hej, grattis till vinsten av schabraket från Schockemöhle! Kan du kontakta mig på [email protected] så att jag kan få info om vart det ska skickas? :)



Postat av: Åsa
Datum: 2011-08-09 Klockan: 00:35:38 | Kika in här: http://hasteriet.blogg.se/

Vad roligt att du vann! Grattis! :)



Sv: Taack, ska hälsa honom det ;)Och vad kul att du hittat min blogg! Nu flyttar jag till Alingsås på lördag, så hör av dig om du vill träna igen :)



Postat av: Anneli Johansson - Tävla om en Lá Kim hoppluva hos mig
Datum: 2011-08-09 Klockan: 08:16:53 | Kika in här: http://stallekekullen.blogg.se/

Grattis till vinsten så avvis!!!!



Postat av: Fredrika Källström
Datum: 2011-08-09 Klockan: 15:03:38 | Kika in här: http://tavlingsduon.blogg.se/

Majka ser ut som en vänlig häst :)



SV; Tack så jättemycket <3 Jag är orolig, hon brukar vara så frisk och sund av sig, fin i benen osv. Detta är verkligen inte bra, men skönt att vi verkligen ska gå till botten med det. Förhoppningsvis så är det ju i tid..!



Kram och grattis igen :D







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.