Totilas - attraktion eller häst?

Datum: 2012-02-09 /21:27:00 / Allmänt /  
Jag vill börja med att understryka jag kritiserar ingen.



Men jag kan inte låta bli att tycka det har gått för långt med Totilas. Såg filmen häromdagen där han var super-taggad och fick ta en paus för att sedan fortsätta och inte göra det "bra". Det var så han slog knut på sig själv för han ville så mycket. Jag tycker Rath hanterade det bra och antyder inte till någon form av djurplågeri.

Utan jag får en känsla av ett djur i en glaskupa och det är ständigt folk som knackar på glaset och stör. Det spelar ingen roll hur mycket pengar Totilas är värd eller hur framgångsrik dressyrhäst han är. Jag tycker hela grejen har gått för långt! Han älskar kanske att visa upp sig och är tävlingsinriktad. Men i ärlighetens namn det kan inte du eller jag veta. Inte heller Schockemöhle eller dressyreliten. Han måste få vara häst!

Det tjatas om stackars Rath som har sådan press på sig och att Totilas borde tillbaka till Edward Gal. Men Totilas då? Varför måste han vara top notch hela tiden?! Jag vet att han är bäst, snyggast och fantastisk. Men han är inte overklig. Jag ser alltså inte en deprimerad häst på denna video, inte heller en häst som brinner för att visa upp sig just under Edward Gal. Jag ser en häst som behöver semester. Självklart ska han motioneras, men få gå i hage och vara lite ferdinand "bara sitta under korkeken och lukta på blommorna".

Detta kanske blev en hel-rörig text, men jag kan faktiskt inte sitta och njuta av en av världens vackraste hästar. Jag vill se honom springa på en öppen äng först!








Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.