Att tro på sig själv.

Datum: 2012-01-21 /10:58:00 / Allmänt /  
När jag var 6 år hade jag bestämda mål och höga tankar om min framtid. Detta ändrade sig i tonåren.. Jag var en mycket ambitiös tjej som hade lätt för skolan men annat satte stopp.

Förra veckan tog jag tag i detta igen! Jag har börjat plugga på komvux, där jag kompletterar ämnen inför framtida utbildning. Min dröm är att utbilda mig till djursjukskötare på SLU. Så fort jag har chansen tänker jag söka in!

De senaste åren har jag varken trott på mig själv, min hälsa har varit kass och inte lyssnat till mitt hjärta. Men det blev som sagt ändring på detta för någon månad sedan, jag lyssnade till mig själv och sa: Jag vet vad jag vill och jag ska klara det. Jag tänker inte bry mig om vad andra säger eller om det kommer bli svårt. Utan att utbilda mig till djursjukskötare är något jag velat större delen av mitt liv.

Varför bli något annat för att tex ha en högre lön? Varför nöja sig med mindre och inte älska sitt jobb?

Det finns inget vettigt svar på dessa frågor, utan du ska helt enkelt lyssna till ditt hjärta! Du klarar allt bara du vill!
Jag är rädd inför framtiden, ovissheten är värst. Men jag får helt enkelt satsa och kasta mig ut och hoppas att vingarna bär mig. För det är bara jag själv som kan bestämma det.

Så peppa er själva riktigt mycket nu! Tillsammans klarar vi allt!




Postat av: Frida
Datum: 2012-01-22 Klockan: 14:57:23 |

Heja Julia :D Är så ortoligt avundsjuk på dig som vet vad vill jobba med. Även om du har en bit kvar så har du ett tydligt mål som du ser fram emot. En annan måste först komma på vad hon vill göra med sitt liv..







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.