Vintertips till stallet!

Datum: 2012-01-10 /18:02:00 / Melroose & Tindra /  


- Rid barbacka en solig vinterdag.

- Ta med någon kompis, lite varm choklad och fika.

- Galoppera i den djupa snön på ängar och åkrar.

- Klä på dig FLERA lager med kläder, ett par riktigt varma vinterskor och termobyxor.

- Det bästa är en stalloverall med reflexer och helskoning, så du även kan rida i den!

- Tolka eller åk pulka bakom häst.

- Stoppa bomull i broddhålen.

- Kolla så du har bra reflexer och bra pannlampa.

- Häll i varmvatten till hästarna så det vatten som frusit värms upp, då tar det längre tid för vattnet att frysa igen.

- Gör upp planer för våren.

- Ge hästarna mer hö och om de står på halm, strö mer! De måste hålla igång i kylan.

- Låt hästen sola sig utan täcke så mycket det går. Om den är helklippt så ska den ha täcke såklart.

-  Använd ett par speciella tumvantar, med lillfingret fritt och med innervante. Perfekt att rida i också!

- Om du har eller kan köpa, så använd trä eller plaststigbyglar när du rider.

- Ha en rumpvärmare på sadeln.

- Skaffa snösulor till hästen, så slipper ni styltor.




Postat av: Agnes - Stalltjej.se
Datum: 2012-01-11 Klockan: 02:02:28 | Kika in här: http://www.stalltjej.se

Tack så jättemycket för din kommentar! Alla bilderna är fotade av mig, ja :) och mera kommer! Och kul att du gillade mitt "engelska" inlägg också :)) Alltid kul att höra att ens inlägg är uppskattade!



Postat av: Agnes - Stalltjej.se
Datum: 2012-01-11 Klockan: 02:05:20 | Kika in här: http://www.stalltjej.se

Angående olyckan, ja, läkarna på akuten dit jag oftast åker brukar säga att änglavakt, det har jag. De känner mig vid det här laget och är sällan förvånade när jag kommer, hehe! Det har varit flera gånger då jag haft otroligt med tur, jag blir bara orolig att turen ska .. rinna ur, eum :) Men jag är samma som dig, andras olyckor är super obehagliga, mina känns alltid lugna och jag tar de som de kommer. Som jag skrev, jag tycker det är mycket läskigare att se andras än vara med om det själv :)







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.