Stalltjänst.

Datum: 2012-01-15 /17:37:05 / Melroose & Tindra /  
Lördag:

Plockade upp min fina vän Anna vid 13.30, sedan åkte vi till stallet. Det var helt underbart väder! Så vi red lite på ridbanan. Jag började och sedan fick Anna känna lite på M. Det gick mycket bra!! Känner mig så stolt. Melroose har verkligen mognat den senaste månaden. Hon var mjuk, framåt och positiv.

Anledningen att jag har mycket lös inspänningstyglar är för att det funkar bäst. Har testat oss fram nu, och detta får henne att slappna av i kropppen. Nu slänger hon inte upp huvudet, spänner ryggen och nacken. Utan frustar, är mjuk och nöjd! Skulle dock aldrig spänna in den mer. Detta fungerar iaf kanon-bra!

Anna red henne sommaren 2010 senast (typ) och det var en himla skillnad! Hon sa att M verkligen har utvecklats och är underbar att rida! Jag kan inte annat än bli varm inombords. :)



Efter ridningen åkte vi med Ingrid och Felicia till tjörn. Där skulle vi hämta en del hindermaterial. Vi fick med oss ungefär 19 bommar och 14 stöd. Helt utan manlig styrka ;) Stor eloge till oss och speciellt till Ingrid som är fantastisk på att köra transport! En hel del skratt och mosqito nose senare var vi tillbaka. Jag och Anna kvällsfodrade och gjorde fint i stallet.

Söndag

Jag, Robban och Anna styrde bilen mot stallet vid halv sju-tiden. Vi skulle morgonfodra och släppa ut hästarna! Att komma till stallet tidig morgon är underbart! Hästar som gnäggar, frustar, sover och gäspar är så mysigt. Att sedan lyssna till deras tuggande för att sedan släppa ut glada hästar som busar - det är livet!

Vi tog en riktig pysslar-dag i stallet. Fyllde på vatten ute i hagarna, gjorde rent vattenkaren, sopade överallt, städade sadelkammaren, tog bort spindelväv och det vanliga; mocka, göra mat, fylla vatten för att sedan luncha! En perfekt helg helt enkelt. Imorn åker jag ju till värmen i Thailand. Vet inte hur jag ska klara mig i två veckor utan Tindra och Melroose...

image description



Postat av: Piff
Datum: 2012-01-15 Klockan: 21:01:35 |

Fina älskling! Tack för en underbar helg <3 Och M var verkligen härligt att sitta på!



Postat av: Jenny
Datum: 2012-01-15 Klockan: 21:40:45 | Kika in här: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Ha så trevligt i Thailand! M kommer nog sakna dig med, men ibland behöver vi människor få lite värme och sol ;)







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.