Hej på er, mattes läsare!

Datum: 2012-07-03 /15:14:14 / Melroose & Tindra /  
Matte har så fullt upp att jag får kika in och skriva här. Vi var på en fest i lördags, själv tycker jag det är överskattat. Bara massa folk, ute väljer de att bara också - frivilligt när inte solen skiner..! Knäppt. Själv låg jag under en filt inomhus och gottade mig.
 
Innan detta så var vi och hälsade på min vän Melroose, vi gick ut till den stora öppna ängen. Jag älskar att vara där, vill bara springa lös. Men det får jag tydligen inte. Pussade självklart på Melroose, men det blev jobbigt när de andra bjässarna ska komma så nära. Att de inte märker att jag inte vill?! Jag visar det ju så tydligt, suck... De är inte så smarta som mig helt enkelt.
 
På söndagen latade jag mig nästan hela tiden, matte var sjuk så då sympatiserar jag med henne. Om jag själv får välja så får de flesta dagar se ut såhär! Bara ligga nära matte, under en filt.
 
Igår var vi i "stallet" som min familj kallar det. Känner alltid igen mig, för jag älskar att åka dit! Men... De låter mig inte springa lös, förstår inte varför?! Gnäller högljutt när jag inte får det, men till slut märker jag att det inte är någon idé. Då väntar jag och trånar efter ögonkontakt. Det finns så mycket gott att äta på i stallet, sen tycker jag det är viktigt att vakta. Vem som helst får inte komma till stallet, min familj verkar inte tänka ett dugg på att skydda sig själva. Men jag kan ju inte göra detta ordentligt när jag inte får vara lös. När jag väl fått skälla ut nya människor som kommer dit, så brukar de mest fnissa åt mig. Tänk att de inte förstår hur tuff, stor och stark jag är. Dessa människor, jag säger då det... Missuppfatta mig inte nu, jag ogillar inte främlingar och skulle ALDRIG bitas. Jag är väääärldens snällaste.
 
Matte red iaf runt på Melroose, alltid konstigt när hon är där uppe. Men jag är van, sitter gärna och tittar på. Men vill helst vara i någons famn under tiden. Såg att matte var ganska frustrerad, Melroose var tydligen stel och tjurig. Blir ledsen när jag ser matte sådan, vet hur hård hon är mot sig själv. Då brukar jag överösa henne med pussar och kramar, men det går ju inte när hon sitter där uppe... Märkte mot slutet att matte och Melroose var gladare igen, min mormor berömde dem båda mycket. Så det måste ju gått bra!
 
Eftersom det var morfar som höll i mig, så drog jag iväg som tusan efter matte och Melroose när de red tillbaka till stallet. Då började morfar springa, det tycker jag är kul! Hihi, skulle aldrig få dra iväg med husse. Så man får passa på!
 
Sen var jag, matte och husse i parken igår. Där älskar jag att vara också, för där får jag springa lös! Jag sprang snabbare än vinden! Hoppade upp på saker och kom varje gång husse eller matte ropade (stolt).
 
Idag tog vi oss en rejäl sovmorgon, jag behöver min skönhetsömn och är riktigt morgontrött. Sen har dagen spenderats mycket i trädgården jag har grävt och luktar mossa. Matte sa något om att ta ett bad. HJÄLP, det vill jag inte, burr....!! Vet inte hur resten av dagen ser ut, men matte har sagt något om att vi ska åka bil med husse. Wiho!
 
Ha det bra!
Glöm inte: Sov, gosa, busa och pussas!
/ Tindra
 
 







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.