Het häst med MYCKET power

Datum: 2012-07-26 /22:01:14 / Melroose & Tindra /  
Red en kort uteritt på Melroose idag, som jag längtat! Satt med ett stort leende på läpparna hela tiden. Hon var väldigt glad och hade sjukt mycket power i kroppen. Red med flugridtäcket för det var vi 16-tiden och mycket varmt ute. Går inte att rida utan det. Tänkte att Melroose skulle vara lite halv-slö pga värmen. Men oj, vad jag hade fel! Tänkte skritta och trava, fokusera mycket på att hon skulle få jogga av sig avslappnat men framåt i skogen.
 
Melroose ville verkligen inte jogga i ett lugnt tempo, hon ville att det skulle gå fooooort! "Wihooo, vi är ute och rider i skogen, äntligen!" Det var uppenbart hur lycklig hon var över detta, självklart var jag lika lycklig men fokuserad. Vi skulle kliva över en stock på ca 60 cm, men hej och hå - M hoppar över den med glädje. Att trava med höga framben var kul på den smala stigen, haha! Jag var nöjd bara jag kunde styra och reglera tempot. M var minst sagt elektrisk.
 
Hann knappt komma ut på den bredare skogsvägen, innan hon tog galopp full fart ut på "vägen". Hon blev så himla stark, fick bromsa tvärt. Då började hon trava sidvärtes som en krabba, haha! Jag satt som sagt och log hela tiden. Melroose är min drömhäst, är så kär. Sen lugnade hon sig ett par hekto, men plötsligt BAM! Hon drar iväg i värsta bockserien, jag var inte beredd men är van (som tur är). Reagerade av reflex med att dra upp huvudet och inte tappa kursen (haha, att galoppera in i en stor buske är kanske inte så kul ^^). Fick tillbaka henne snabbt med skrattet i halsgropen! Hon har aldrig gjort sådana bussprång och ändå har hon bockat innan. Det märktes tydligt att det var av glädje, hon kunde liksom inte hålla sig. M la av ett glädjetjut och sköt upp liksom en kanon. Så söt.
 
Påvägen tillbaka gick hon i en fantastiskt fin form, hon går så himla trevligt när vi rider ut! Svängde in i paddocken och tog ett varv i trav för att visa mor min. VILKEN HÄST, VILKEN POWER! Hon var så snygg, gick så fint och var super-mjuk. Detta trots vila.
 
Så nu sitter jag här med ett fånigt leende, likt en nykär och är lycklig. Jag älskar min häst, du är bäst.
 
 



Postat av: Frida
Datum: 2012-07-27 Klockan: 14:17:38 |

tror inte det är trots vila. Unghästar behöver en längre vila på sommaren för att mogna och nu blev ju M:s vilalite längre än det var tänkt, så var nog bara bra .







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.