Melroose sommarvila

Datum: 2012-07-09 /15:40:34 / Melroose & Tindra /  

I torsdags började M sin 2 veckors vila. Så pysslar bara med henne just nu! Igår fick hon sig ett ordentligt bad och stor-rykt. Grejade med henne i nästan tre timmar, hon njöt av uppmärksamheten! Idag var jag där och kollade till henne och satte på flugtäcket. Det är HEMSKT mycket broms nu, även blinningar och hästflugor - FY FAN! Hatar dem så jag kan svära. Jag hatar dem eftersom jag ser hur ont hästarna har av dem. Melroose är extremt känslig dessutom..!! Men flugtäcket är grymt bra! Det märks att vilan var välbehövlig, nu är hon sitt alerta och gosiga jag. Så fort hon får syn på mig går hon till grinden och väntar på att bli hämtad. Sen vill hon inte att jag ska gå, sötnosen. Förresten så har den väluppfostrade Tindra försvunnit... Nu trotsar hon mig som en rebellisk tonåring. Okej, hon är inte så extrem. Hon är snäll och duktig för det mesta. Men när hon väl trotsar... Aaah, blir galen! Har ni en bra sommar? Hoppas det! :)




Postat av: Linda
Datum: 2012-07-10 Klockan: 17:27:32 | Kika in här: http://www.mittangsull.blogg.se

Smart med en sommarvila, det kan göra gott, jobbigt bara att inte få rida på två veckor, jag håller på att krypa ur skinnet några timmar efter ett ridpass haha.

Bitter blir också väldigt angripen av insektsjävlarna, hua han är svullen runt om :( Så han går ju med eksemtäcke och huva hela dagarna, skööönt tycker han.







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.