Att åka buss i stallkläder

Datum: 2012-03-13 /13:32:00 / Allmänt /  
Att åka buss, tåg eller gå i affär i stallkläder är för vissa ett big NO-NO. För mig är detta vardag, okej jag går inte in i en klädaffär med det.

Jag vill inte sätta mig på någon som inte vill göra det, utan säga hur jag ser på det. De som väljer att inte göra det tycker oftast att det är pinsamt eftersom att man luktar stall. Sen argumenterar de om allergi, för respekt till andra.

Jag tycker stall luktar gott och har varken tid/ork/plats att hålla på att byta om. Jag tar på mig stallkläder hemma och åker buss i det, jag vill inte kånka på en bökig påse och jag har inte plats i stallet för mina kläder osv. Om jag ska till stallet direkt från något där jag ej är stallklädd tarjag givetvi med mig eller ser till dagen innan att det finns i stallet.

Nu till detta med allergi. Bered er på lite action; för det första du får åka kollektivt med stallkläder och djur. I bussen sätter du dig i den bakre delen och på tåg finns det vissa vagnar. Detta är precis lika normalt som att inte lukta häst. Däremot, jag har astma och är allergisk mot vissa saker. Min astma är kronisk och kan bli väldigt svår. Men det är ingen som skäms över att bada i parfym, ta med sig rök in i bussen eller bada i hårspray. Detta är exempel på saker jag stöter på vardagligen i den kollektiva trafiken, det framkallar astma hos mig. Men jag klagar inte (förutom nu då, hehe). Om du väljer att åka kollektivt så väljer du också detta. Jag har med mig mina inhalatorer och att åka tex 25 min tar inte död på mig. Är du hyper-allergisk eller allmänt "den-som-luktar-häst/hund/katt/eller annat djur" kan du inte åka kollektivt. Tufft men sant. Det är som med mitt immunförsvar i perioder borde jag knappt vistas bland folk, typ folksamlingar eller på bussar för mitt immunförsvar är för lätt att bryta ner. Det blir farligt.

Så vill avsluta det hela med att jag tycker inte vi ska bry oss så mycket om vi åker och luktar ko eller lavendel. Okej, om du själv inte kan stå ut med din lukt och typ duschat i bajs.. Men det är aldrig någon som kollat snett på mig eller sagt något.





Postat av: Linda
Datum: 2012-03-13 Klockan: 15:50:20 | Kika in här: http://mittangsull.blogg.se/

Usch är du också allergisk. Samma här, jättejobbigt, både mot hästar gräs/hö och annat tok :(



Sv: Vad härligt att ha en sån hyresvärd, jag tycker det verkar finnas fler skithyresvärdar än guldhyresvärdar! Håll hårt i henne :)



Postat av: Olivia Gustavsson
Datum: 2012-03-13 Klockan: 20:09:53 | Kika in här: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/

jobbigt med astma :/ men som du säger, alla tittar på ridkläder men inte när någon röker eller tar massor med parfym..







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.