För exakt 1 år sedan

Datum: 2012-11-15 /21:41:14 / Melroose & Tindra /  

" Jag, Robban och Tindra åkte till stallet medans det var ljust idag. Vi hade med oss fika och Tindra fick ha sin gosiga tröja. Glad var hon för det, vi har ju minusgrader här nu. Burr!

Det var en glad Melroose som stod och väntade på oss. Men när jag skulle hoppa upp trotsade hon en del. Till en början sparkade hon varje gång jag satte foten i stigbygeln.. Sedan testade hon att backa o backa o backa. När hon märkte att det inte lönade sig så stod hon bara helt stilla.

Det var inte bara trots utan hon var även taggad idag, trippade på stället och småstegrade sig. För det skulle gå fort-fort enligt Busan.

Men skritturen gick super-bra! Inget mer trots, utan bara öronen framåt i en frisk skritt.

Jag känner på mig att snön kommer komma snart. Ser ej fram emot det.
Fast snön känns bättre än den förbannade isen som sätter sig fast överallt. Nästa gång hovis kommer så ska hon få snösulor. Då kan vi rida i snön utan problem iaf!

Snälla tomten ge oss inte en till fruktansvärd vinter. Bara lite lagom runt jul och i januari. Det är okej i februari, men skippa den decimeter-tjocka isen.
Jag är redan klantig utan massa is..

Så jag + Bambi (Melroose) + is ÖVERALLT = katastrof. "








Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.