Fredag med fullt upp!

Datum: 2012-11-02 /22:25:58 / Melroose & Tindra /  

Kom hem från någon timma sedan och är helt slut. Tänkte jag måste berätta om vad jag gjort idag!

Gick upp tidigt imorses, skulle med klassen till räddningstjänsten. Vi hade en liten brandutbildning.

Väl hemma igen, så märkte jag att Tindra hade kramper i magen i mellan åt. Vi blev väldigt oroliga... Magen var extremt spänd och svullen. Jag misstänkte att det var svår magkatarr. För hennes mage var tom, hon ville inte äta och den lät väldigt mycket. Robban masserade hennes mage. Tindra blundade och njöt av massagen, det gav resultat! Sedan gick vi ut med henne, så magen skulle komma igång och bajsa. Efter ett tag bajsade hon och det såg bara fint ut - lättnad.

Väl inne så mådde hon bättre. Jag bytte om för vi skulle ju iväg till stallet! Vi skulle nämligen iväg på ett litet äventyr.

Melroose blev väldigt glad att få se oss. Vi tog in henne och gjorde henne fin. Robban lindade hennes ben med paddar (första gången någonsin han gjorde det och det blev GRYMT bra!) Sen satte vi på boots på alla fyra - för Melroose skulle ut och åka transport!

Vi skulle till Lena Hedman, hon hade 10-års jubileum idag. Så Melroose skulle kollas igenom med en värmekamera och båda sadlarna skulle kollas. M var fräsch, bara lite värmeökning i ryggen. Hon var alltså spänd där. Så ett back in track täcke ska inskaffas! Hoppsadeln behövdes stoppas om lite också, troligtvis har den tryckt lite. Så den lämnades hos Lena för att stoppas om!

Iaf så skötte sig Melroose helt fantastiskt! Jag är så imponerad och stolt!!! :D :D När vi lastade så gick hon rakt på och Robban var med o hjälpte mig med allt. Trots massa ösregn är jag så lycklig idag! Tindra mår bra nu igen förresten. Så är så lycklig som har mina underbaringar <3




Postat av: Caroline
Datum: 2012-11-07 Klockan: 00:20:17 | Kika in här: http://internationalshowjumping.se

SV betten finns som strl 12 minsta storlek men det är bettskivor på så 12 bör kunna passa en häst som annars har 11,5







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.