Robban longerade idag!

Datum: 2012-11-01 /18:41:10 / Melroose & Tindra /  

Jag har världens bästa kille som hjälper mig så mycket nu när jag är skadad. Idag longerade han Melroose alldeles själv med min hjälp! Det gick så himla bra, Melroose tyckte det var riktigt roligt och skötte sig prima!

När vi hämtade henne i hagen så kom hon till oss i full galopp. Mitt hjärta smälter varje gång hon gör det. Åh, älskade Melroose <3

Såhär fint bor Melroose:




Postat av: Maja
Datum: 2012-11-02 Klockan: 10:24:11 | Kika in här: http://confessionsofanequestrienne.blogg.se

När de gör så, eller gnäggar när de ser en, så blir verkligen knäna till gelé... underbara djur!

S: Hon vill bara ha Micklem-tränset ;)
Det har verkligen hållt hennes mun helt frisk och skavfri, och hon protesterar aldrig. Först red jag henne med pullarosgrimma och det hade nog funkat nu med och det kommer jag kanske börja använda i terrängen framöver, men aachen eller engelsk funkar inte alls, hon bara spänner käkarna och kan inte koncentrera sig på arbetet utan blir orolig i munnen. Red henne på remont då istället och tillslut började hon pilla väldigt mycket med läpparna och gapade hela tiden...
Först trodde vi ju att det var betten som störde henne och började utreda massor, men så provade jag att rida henne helt utan nosgrimma och då gick hon helt stadigt med stängd mun och verkade trivas hur bra som helst =S
Så jag hade egentligen kunnat rida henne helt utan nosgrimma och gör det ibland när vi gör snabbjobb, men i hoppningen och om vi ska göra mer krävande dressyrarbete vill jag kunna ha nosgrimma och då är Micklem det enda hon trivs med..!



Postat av: Fredrika Källström
Datum: 2012-11-08 Klockan: 15:39:46 | Kika in här: http://tavlingsduon.blogg.se

Vilken underbar boxskylt!

SV; Jaa precis, tack så mycket! :') Alla komplimanger Kala får gör mig så fånigt glad haha, livet som hästägare ;)

Kram







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.