Speciella saker om Melroose!

Datum: 2012-11-04 /15:55:49 / Melroose & Tindra /  

- Varje gång hon äter mat ur krubban ska hon slicka på saltstenen, med mat i munnen. Behållaren kan bli halvfull med mat efter en dag!

- Hon är så känslig om sina ben att det går inte att ha vanliga transportskydd på henne. I stället har hon lindor + paddar och boots på alla fyra.

- När man rider och hon är pigg, så piper hon högt av glädje och det spritter i hela kroppen!

- Hon älskar att tugga på grimskaft.

- Det händer ytterst sällan att hon blir rädd för saker, hon är väldigt nyfiken av sig. I stället för att skygga vill hon gå fram och nosa på saker.

- Det finns inte en enda häst som Melroose inte fungerar ihop med. Hon blir vän med alla!

- Trots att hon är en väldigt social och sällskaplig häst, så har jag aldrig mött en häst med så stor integritet. Hon är tydlig med vad hon tycker, känner och vill. När hon väl är gosig är hon super-gosig.

Detta är lite saker om Melroose som gör just henne unik :)




Postat av: Fredrika Källström
Datum: 2012-11-07 Klockan: 18:19:35 | Kika in här: http://tavlingsduon.blogg.se

Hon är så söt!

SV; Ja, det är hon verkligen. Riktigt bra huvud! Självklart har hon visat andra tendenser också, men nu var det (TA I TRÄ) över en vecka sedan vi stod på två ben istället för fyra. Tror hon börjar finna sig tillrätta! :)

Åh, ja ni kanske får skaffa en till tik att ta valpar på? :D Mycket jobb dock, därför vi bangade..

Kram







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.