Alla hästar är till salu för rätt pris

Datum: 2012-10-18 /14:56:26 / Melroose & Tindra /  

Detta läste jag någonstans för ett tag sedan. Det satte igång olika funderingar i mitt huvud.

För mig är Melroose aldrig till salu. Hon är en familjemedlem, min bästa vän, min kärlek. Hon betyder mer än vad ord kan beskriva för mig.

Det finns dem som tycker annorlunda. De som bedriver försäljningsstall tex. De bryr sig fortfarande om sina hästar men det är ett jobb för dem. Har full förståelse för detta. Men sen finns de dem som säger sig älska sin häst mer än allt annat, men för tillräckligt mycket pengar skulle de sälja sin häst. Jag förstår faktiskt inte det riktigt, är människan verkligen så kär i pengar att man är villig att sälja sin bästa vän?
Vad ska man då med alla dessa pengar till? Köpa sig en "bättre häst"? Jag ser inte ner på dem som väljer att göra så. Har bara så svårt att själv tänka mig in i den situationen. Jag och Melroose är som gjorda för varandra, en stor del av mig skulle dö om jag var tvungen att göra mig av med henne.

Vad tänker ni om detta?




Postat av: Anneli Johansson
Datum: 2012-10-18 Klockan: 15:41:08 | Kika in här: http://stallekekullen.blogg.se

ja detta har man läst lite här och var och hört.
Men jag e nog som dig, mina hästar är som en familjemedlem mina barn typ :)

ja tänker väl att dom som säljer sin häst för pengar inte har den "relationen" som en annan har till sin häst. att dom är mer som ett redskap.
Men vad vet jag...



Postat av: emelie
Datum: 2012-10-21 Klockan: 03:30:23 |

Om man har sin hobby som jobb ex elitryttare eller avel blir man tvungen till att sälja och byta ut sina vänner, det finns inte möjlighet till det annars, men det är svårt för dom också. Sen behöver det inte vara pengarna man får för hästen som spelar roll utan kostnaden att ha häst, som gör att man blir tvungen att sälja sin bästa vän:(







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.