Prestationsångest, I hate you!

Datum: 2012-10-22 /21:16:18 / Allmänt /  

Att aldrig bli nöjd med sig själv, att aldrig räcka till, att aldrig göra något tillräckligt bra och att alltid kunna pressa sig själv mer o mer o mer tills man faller.

Det är bra att vilja göra saker ordentligt men det går inte att nå perfektion i allt. Jag vill nästan riva ut min hjärna sån prestationsångest har jag. Jag har ett prov imorn då blir det självklart värre. Men jag har prestationsångest även i vardagen. Den finns överallt...

När jag var en ung tonåring som försökte finna sig själv. Fanns det en nära person som dagligen talade om för mig hur värdelös jag var. Jag kommer ihåg hur gärna jag ville ha dennes gillande, jag sökte desperat efter bekräftelse. Efter år av att få skit kastat på sig så bröt jag kontakten med denna person. Jag kände mig ändå inte värdig, jag bar på en skam att jag inte var bra nog. Det satt inpräntat i min hjärna. Jag reflekterade inte ens över det. Utan jag hade lärt mig att jag var värdelös.

Idag vet jag att jag inte är värdelös. Men blir ändå aldrig nöjd, verkligen aldrig.

Om det ändå gick att få bort detta på något sätt. Om jag ändå kunde klappa mig på axeln och säga "bra gjort!"

Prestationsångest - jag hatar dig!








Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.