Equiterapeuten idag.

Datum: 2013-02-20 /18:57:45 / Melroose & Tindra /  

Med lite feber i kroppen pallrade jag mig till stallet. Min fina mamma hade gjort ordning, men jag ville vara med när Melroose får sin equiterapi-behandling.

Hon hade spänningar på sina vanliga ställen (korset, höger bak och höger bog). Hon har alltså problem med spänningar i musklerna, så är det när man har en känslig häst.. Margita gjorde kiropraktik, massage, laser och akupressur på M.

Idag var hon även lite extra dramaqueen. Hon förstod inte alls varför vi skulle trycka och klämma överallt. Det gick bra tillslut och nu står fortsatt massage och stretching på schemat fram över! Så småningom kommer hon märka att det löser upp spänningar och är skönt. Skeptisk tonårs-tjej som hon är tar det lite tid ;)

Om det finns någon som är nyfiken på detta? Eller undra något, så är det bara att fråga!




Postat av: Jelena
Datum: 2013-03-02 Klockan: 12:40:46 | Kika in här: http://basjkirbrudarnaa.blogg.se

Funderar på att ta ut en equiterapeut till hästarna hemma, bara kolla igenom lite basic. Särskilt Sacke har känts lite stel i sidan m.m. Men vad ska man tänka på, för kan inte så mycket om det här och jag antar att även i det här yrket precis som alla andra finns det mer eller mindre seriösa människor. Hur hittade du den du tar dit, något man ska tänka på osv? Skulle vara jättesnällt om du typ kunde skriva ett inlägg eller något och bara gå igenom det :)Jättefin blogg btw! :)







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.