Övertänd ferrari

Datum: 2013-02-27 /22:09:10 / Melroose & Tindra /  

Så kan Melroose beskrivas idag, haha!

Vi red upp till ridhuset. När vi väl kom till anläggningen så gick vi förbi några hästar. Dem ville Melroose prompt hälsa på. Jag tillät inte det, då kom den trotsiga tonåringen fram. "Jag tänker inte gå härifrån." Så vi höll säkert på i tio minuter.. Sedan löste vi det.

Inne i ridhuset var hon fantastiskt fin, hon var ambitiös och extremt pigg. Hon har verkligen längtat efter att få galoppera ordentligt. Vi galopperade säkert hundra varv innan hon lugnade ner sig någorlunda. Hon var så glad över att få sträcka ut sig! Hon gjorde alla möjliga konster med kroppen, haha. Lyckliga, tokiga häst!

Hon gjorde flera klockrena byten!!! (just nu smilar jag världens största smil) Sedan körde vi igenom programmet några gånger, det gick också riktigt bra! Har inte berättat det, men vi åker på vår första tävling för i år den 10 mars. Som det ser ut nu är det övergångarna vi behöver jobba med mest. Men om hon går så bra på tävlingen som hon gjorde idag, kommer jag vara extremt nöjd! Då kommer det gå väldigt bra till och med. Så nu hoppas vi att Melroose braiga period fortsätter, för det är klart att man vill att det ska gå bra!

Bara jag fortsätter vara positiv ska nog allt gå bra! Jag och Melroose klarar allting tillsammans!




Postat av: Maja
Datum: 2013-03-01 Klockan: 09:29:24 | Kika in här: http://confessionsofanequestrienne.blogg.se

Yey! Sådana dagar är värda ALLT <3
Det blir en dressyrtävling alltså? Vilken klass? Vart? =)







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.