Kingsland eller gekås?

Datum: 2013-01-22 /22:28:45 / Allmänt /  

Ja, hur ställer jag mig till den så kallade märkeshysterin?

Jag anser att folk får köpa vad de vill, märke eller inte märke. Så länge man inte ser ner på andra som gör annorlunda än en själv.

Alltså, om du bara köper dyra märken, så tycker inte jag det är okej att se ner på dem som inte köper märken!

Likväl om du bara köper Börjes, så tycker inte jag det är okej att se ner på dem som köper märkesgrejer!

Det tjatas hit och dit om märkeshysteri. Men de flesta verkar inte tänka längre än vad näsan räcker. Bara för att man älskar animobyxor (tex) och har flera stycken, så betyder inte det att man är odräglig och bortskämd. Man kan uppskatta värdet i grejerna, veta hur man ska handskas med pengar och vara otroligt tacksam! Jag förstår inte hur folk kan vara så dömande bara för att man bara bär märkeskläder i stallet. Så länge du inte känner personen så ska du inte döma efter utseendet.

Jag bär definitivt bara inte märkesgrejer i stallet. Så tro inte jag försvarar mig själv. Majoriteten av mina grejer är från Ullared! Jag är bara så trött på gnället om att vi är underdogs, för de som bär mycket kingsland, JW, equiline, animo m.m Sanningen är att det finns inga underdogs! Eller jo - de som väljer att kränka andra är underdogs. Oavsett anledning!

Så om någon köper eller får något dyrt, gläds med personen i stället för att döma! Om du inte vill glädjas eller döma, var bara naturlig. Vad ger oss rätten till att lägga oss i andras liv?!

Det jag vill ha sagt med denna texten är: Du har lika lite rätt att håna en klädd i bara kingsland som att håna en klädd i bara Börjes. Glöm inte det!




Postat av: Anneli Johansson
Datum: 2013-01-23 Klockan: 09:07:17 | Kika in här: http://stallekekullen.blogg.se

Håller med dig. Jag har mycket märkes kläder men jag bryr mig faktsikt inte va andra har. Jag köper de ja själv tycker är snyggt. Min favo tröja är är från Börjes, älskar den :) samtidigt som jag älskar min Equilinejacka.
Tycker de e löjligt att man ska döma folk för kläderna MEN många som gör det jag vet

Svar: Ja, men precis. Du dömer ju verkligen inte andra!
Julia



Postat av: Cecilia
Datum: 2013-01-23 Klockan: 13:46:41 |

Vad bra du svarade Birgitta på hennes blogg. Vet du vilken blogg hon refererar till? Skulle gärna vilja läsa inlägget dom hon blev så upprörd över.

Hej hopp!



Postat av: Friskey
Datum: 2013-01-23 Klockan: 16:44:38 | Kika in här: http://friskey.weride.se

riktigt bra skrivet! Själv väljer jag att ha en blandning av både märkes och icke märkes. Jag köper det jag tycker är snyggt och bekvämt helt enkelt! :)

Svar: Ja, men precis. Det är så jag gör med!
Julia



Postat av: Caroline Lundqvist
Datum: 2013-01-24 Klockan: 09:58:43 | Kika in här: http://bissextum.blogg.se

Bra sagt och jag håller helt med!
Måste bara säga att Börjes täcken, ute täcken och tjocka inne täcken är riktigt riktigt bra och prisvärda! Ni vet man köper täcken för flera tusen åh så går de sönder av alla slags anledningar. Tjockt inne täcke plus tjockt utetäcke med hals = 800 kr. Hiss till det! då har man råd att åka och köpa ett nytt om det krisar. :)

Svar: Tack för tipset! Har aldrig köpt täcke på Börjes, men det ska jag absolut göra någon gång! :)
Julia



Postat av: Emelie
Datum: 2013-01-24 Klockan: 14:07:38 | Kika in här: http://emeliepalmen.blogg.se

var är tränset ifrån?? :)

Svar: Hmm, det är Ihopplock. Nosgrimman är från GLOBUS, tyglarna är från hööks och pannbandet är från kyro!
Julia



Postat av: Fanny
Datum: 2013-01-24 Klockan: 17:26:30 | Kika in här: http://fawila.blogg.se

Jättebra skrivet, håller verkligen med :)

Svar: Tack!
Julia



Postat av: Anna
Datum: 2013-01-27 Klockan: 14:33:27 |

Gekås har ibland märkessaker och Back and track är skitbilliga där. Jag köpte bucastäcke där som skulle kostat över 2 tusen men dem sålde dem för 600 kr för dem hade fått in ett par bara. Där var senskydd som jag hade köpt för 800 kr på falsterbo och dem sålde dem för 299. kanonställe. Men handlar också på andra ställen. Mvh Anna

Svar: Ja, har köpt ett par mountain horse byxor där till super-pris! Du har verkligen fyndat! :D Så förstår precis vad du menar. Köper heller inte allt på gekås, man blandar ju lite från olika ställen :)
Julia







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.